• Посилання скопійовано

Дії платника у разі порушення контрагентом термінів реєстрації податкових накладних

Що робити платнику ПДВ, якщо продавець товарів/послуг зареєстрував з порушенням термінів або взагалі не зареєстрував в ЄРПН податкові накладні і таким чином унеможливив формування податкового кредиту з ПДВ по операції?

Дії платника у разі порушення контрагентом термінів реєстрації податкових накладних

Заступник начальника управління податків і зборів з юридичних осіб – начальник відділу адміністрування ПДВ ДФС у Черкаській області Ольга Познякова нагадала, що підставою для нарахування сум ПДВ, що відносяться до податкового кредиту є податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН у встановлені терміни, зобов’язання за якою включені до декларації відповідного звітного періоду.

Отже, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку – продавець товарів/послуг зобов'язаний:

1) в установлені терміни скласти податкову накладну,

2) зареєструвати її в ЄРПН,

3) надати ПН покупцю за його вимогою. 

У разі порушення продавцем товарів/послуг граничних термінів реєстрації в ЄРПН податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець таких товарів/послуг має право додати до декларації за звітний податковий період заяву із скаргою(додаток 8 до декларації з ПДВ) на такого продавця. Виняток – щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена.

Право додати до декларації заяву зі скаргою зберігається за покупцем протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання декларації з ПДВ за звітний (податковий) період, у якому платникові не надано податкову накладну або порушено граничні терміни реєстрації в ЄРПН.

До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв’язку з придбанням відповідних товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону про бухоблік, що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.

Додані до заяви копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку платник, скаржник надає в паперовому вигляді до ДПІ за місцем обліку.

Надходження заяви зі скаргою є підставою для проведення ДФС документальної перевірки продавця для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов'язань з податку за відповідною операцією.

Термін проведення перевірки – протягом 90 календарних днів з дня надходження заяви зі скаргою платника – покупця товарів/послуг (у 2016 році – протягом 15 днів).

 

Щодо термінів включення суми ПДВ до складу податкового кредиту, якщо це не зроблено у відповідному звітному періоді з вини продавця, який несвоєчасно зареєстрував податкові накладні

Згідно з п. 198.6 ПКУ суми ПДВ, сплачені (нараховані) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних/розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням терміну реєстрації, відносяться до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано податкові накладні / розрахунки коригування в ЄРПН, але не пізнішеніж через 365 календарних днів з дати складення ПН/РК. Це стосується і платників, що застосовують касовий метод (у 2016 року термін для вказаних платників – не пізніше ніж через 60 календарних днів з дати списання коштів з банківського рахунка).

 

Щодо відповідальності особи, яка зареєструвала з порушенням термінів або взагалі не зареєструвала в ЄРПН, податкові накладні

Відповідно до ст. 120-1 ПКУ у разі порушення термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН до платника ПДВ застосовуються штрафні санкції, що можуть сягати до 50% від суми ПДВ у таких податкових накладних, залежно від кількості протермінованих днів.

ДФС наголосила на обов’язковості подання платником, контрагент якого порушив терміни реєстрації ПН заяви зі скаргою на факт несвоєчасної реєстрації або не реєстрації податкових накладних та копій первинних документів, що підтверджують факт отримання (сплати) таких послуг до екларації з ПДВ. Якщо платник не скористається правом подати заяву зі скаргою протягом визначеного граничного періоду у 365 днів, ДФС не матиме підстави для проведення перевірки, а платник втратить право на включення до складу податкового кредиту суми ПДВ після проведення реєстрації продавцем податкових накладних.

Для отримання детальних роз’яснень та допомоги платникам, які мають проблеми із формуванням податкового кредиту з податку на додану вартість у зв’язку з порушенням контрагентами термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН, необхідно звертатись до ЦОП ДПІ за місцем обліку.

***

Читайте також аналітику на цю тему:

Податкова накладна з помилкою в коді УКТ ЗЕД: наслідки для продавця та покупця

Помилки при складанні та несвоєчасна реєстрація податкових накладних у 2017 році: чим це загрожує?

Джерело: ДФС у Черкаській області

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ПДВ»