• Посилання скопійовано

Роздаємо імпортовані рекламні матеріали: як бути з ПДВ?

Податківці розповіли про необхідність оподаткування безоплатного розповсюдження імпортних рекламних матеріалів інформаційного характеру, вартість яких включається до собівартості готової продукції

Роздаємо імпортовані рекламні матеріали: як бути з ПДВ?

Коментар до листа ДФСУ від 01.02.2018 р. № 391/6/99-99-15-03-02-15/ІПК 

 

Коли нараховувати ПДВ не потрібно

Податківці в черговий раз наголошують: якщо вартість товарів, придбаних/виготовлених для проведення рекламних заходів (у т. ч. для безоплатного розповсюдження) включається до вартості продажу готової продукції, то вважається, що такі товари (послуги) призначаються для використання в оподатковуваних операціях в межах господарської діяльності.

У такому випадку ПЗ з ПДВ відповідно до п. 185.1 та п. 198.5 ПКУ не нараховуються. Адже вартість таких товарів є складовою ціни продажу і, відповідно, буде оподатковуватися ПДВ під час реалізації продукції.

Таку свою позицію обґрунтовують нормами п. 185.1 ПКУ (щодо встановлення об’єкта оподаткування ПДВ), пп. 14.1.191 ПКУ (щодо визначення терміну «постачання товарів») та п. 14.1.36 ПКУ (щодо господарської операції).

Але, звісно, що для цього врахування рекламних матеріалів до складу собівартості реалізованих товарів має бути документально оформленим (зокрема, кальлькуляцією такої собівартості).

 

Коли нараховувати ПДВ доведеться

На випадку, коли вартість розповсюджених матеріалів не включається до собівартості товарів, а списується на інші витрати, податківці у коментованому листі не зупинилися.

Але відповідне роз’яснення податківців розміщено у підкатегорії 101.06 ресурсу "ЗІР".

Розповсюдження рекламних товарів без їх оплати отримувачами розглядається як операція з безоплатного постачання товарів/послуг. А вона є об’єктом оподаткування ПДВ та оподатковується у загальновстановленому порядку, виходячи з бази оподаткування ПДВ, визначеної п. 188.1 ПКУ.

Усі останні зміни з ПДВ
у вашій поштовій скриньці!

Нова тематична розсилка від редакції. Ви точно нічого не пропустите

Підписатись

Хочете подивитись, як це виглядає?

Тому за такою операцією платник ПДВ зобов’язаний скласти дві податкові накладні та зареєструвати їх в ЄРПН:

  • одну – на суму, розраховану виходячи з фактичної ціни постачання, тобто «нульову» на покупця;
  • іншу – на суму, розраховану виходячи з перевищення ціни придбання над фактичною ціною (з типом причини 15).

Зверніть увагу: база оподаткування ПДВ визначається однаково і незалежно від того, придбавався товар у вітчизняного постачальника чи у нерезидента.

Тож з метою нарахування ПЗ з ПДВ при безоплатному розповсюдженні імпортованих товарів базою буде договірна ціна придбання таких товарів, визначена на дату переходу прав власності. Курс НБУ для такого визначення використовується відповідно до правил бухобліку (П(С)БО 21):

  • якщо товар був передоплачений - застосовується курс передоплати;
  • якщо передоплат було кілька -  застосовується кілька курсів НБУ (до кожної частини валютної вартості товару, яка була оплачена таким чином);
  • якщо товар оплачувався після переходу права власності на нього від продавця до покупця - застосовується курс НБУ на дату переходу права власності. 

Якщо рекламні матеріали було безоплатно отримано від нерезидента, то ціна придбання теж дорівнює нулю. І, якщо надалі ці рекламні матеріали розповсюджуються в Україні безоплатно, база оподаткування для нарахування ПЗ з ПДВ відсутня. Але обов’язок скласти  «нульову» ПН та зареєструвати їх в ЄРПН у постачальника на отримувача таких матеріалів (платника ПДВ або неплатника) залишається.

При цьому додаткового нарахування податкових зобов’язань з ПДВ відповідно до п. 198.5 ПКУ не здійснюється, якщо в документах, за якими здійснюється таке розповсюдження, чітко зазначено, що це відбувається з рекламною метою (отже, є зв'язок із господарською діяльністю).

 

Складання ПН з типом причини 15

Така ПН складається лише в тому випадку, якщо вартість придбання розданих рекламних матеріалів не нульова (їх платник ПДВ дійсно придбав, а не отримав безоплатно). Тобто є перевищення вартості придбання над вартістю розповсюдження (яка дорівнює нулю).

У рядках такої податкової накладної, відведених для заповнення даних покупця, постачальник зазначає власні дані.

У графі 2 розділу Б, крім номенклатури товарів/послуг, потрібно також зазначати: «перевищення бази оподаткування, визначеної відповідно до статей 188 і 189 ПКУ, над фактичною ціною постачання». А графи 3.1, 3.2, 3.3, 4, 5, 11 розділу Б у ПН з типом 15 не потрібно заповнювати.

Про документальне оформлення, відображення в обліку операцій щодо безоплатного імпорту товарів та подальшого його розповсюдження ми писали у своїй аналітиці

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ПДВ»