Про це повідомляє прес-служба Міністерства фінансів України.
"Протягом останніх півтора років Міністерство фінансів, Уряд, Президент та Парламент зробили багато для вирішення проблем своєчасного та прозорого відшкодування ПДВ" - йдеться у повідомленні. Проте не всі проблеми було вирішено - залишилися "старі борги" держави перед бізнесом з відшкодування ПДВ, які утворилися за заявами, які були подані до 1 лютого 2016 року, тобто до початку функціонування публічних реєстрів заяв на відшкодування ПДВ.
Про які суми боргів йдеться?
У Мінфіні пояснюють, що на поточну дату узгоджена сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню бізнесу, становить 676,2 млн гривень (за 498 заявами). Підтверджену заборгованість держава має повернути бізнесу. Також, в процесі оскарження перебуває майже 4 млрд гривень (за 1 268 заявами, поданими до 1 лютого 2016 року).
Наприкінці 2016 року вже був прийнятий Закон №1797 щодо покращення інвестиційного клімату в Україні, який мав на меті врегулювати дану ситуацію. У зв’язку з певними неузгодженностями, Закон не зміг вирішити питання щодо історичної заборгованості. В той же час реалізація норм цього Закону допомогла ідентифікувати додаткові зміни, які повинні бути внесені до Податкового кодексу для того, щоб бізнес нарешті отримав кошти, які йому належать.
Законопроект з такими змінами був розроблений Мінфіном разом з представниками бізнесу та експертами, схвалений Урядом та зареєстрований в Парламенті за №7518. Про нього ми розповідали тут>>
Метою законопроекту є усунення проблем, що перешкоджають дотриманню прав та законних інтересів платників податків, які досі очікують на відшкодування ПДВ за заявами, поданими до 1 лютого 2016 року та узгодженими за рішеннями суду.
"Міністерство фінансів розраховує на конструктивну співпрацю з народними депутатами та підтримку законопроекту №7518, що відновлює справедливість у відшкодуванні ПДВ" - йдеться у повідомленні на сайті Мінфіну.
Крім того, як зауважують у Мінфіні, цю позицію Уряду підтримав й Президент П. Порошенко. Адже цей законопроект є важливим для бізнесу, що працює, інвестує та створює робочі місця в Україні.
Довідково
Відповідно до чинної редакції Податкового кодексу ДФСУ сформовано та опубліковано на офіційному веб-порталі Тимчасовий реєстр заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, поданих до 1 лютого 2016 року, за якими станом на 1 січня 2017 року суми ПДВ не відшкодовані з бюджету. До Тимчасового реєстру включено заявки на 219,1 млн гривень (за 193 заявами).
Проте після опублікування Тимчасового реєстру за результатами оскарження набули законної чинності рішення щодо узгодження сум бюджетного відшкодування за заявками, за якими станом на 1 січня 2017 року органами ДФС було відмовлено у бюджетному відшкодуванні (платник податку не мав права на отримання бюджетного відшкодування) та які не були включені до Тимчасового реєстру.
Законопроект №7518 встановлює процедуру внесення заявок, узгоджених після 1 лютого 2017 року, до Тимчасового реєстру.
Крім того, законопроект №7518 врегульовує неоднозначне трактування норм пункту 56 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу щодо порядку виплати з Держбюджету бюджетного відшкодування за заявками, включеними до Тимчасового реєстру.
Так, в чинній редакції йдеться про “розподіл сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість, визначених законом про Державний бюджет на відповідний рік”. Таке формулювання порушує бюджетний принцип, згідно з яким сума надходжень від ПДВ визначається в державному бюджеті сальдовим методом (надходження мінус відшкодування), та сума бюджетного відшкодування не визначається окремою стрічкою.
На думку Мінфіну, запропонована редакція законопроекту №7518 встановлює прозорий та зрозумілий порядок відшкодування заявок, внесених до Тимчасового реєстру - протягом п’яти операційних днів з дня відображення узгодженої суми в зазначеному реєстрі.