• Посилання скопійовано

Помилка у реквізиті «зведена податкова накладна»: наслідки та порядок виправлення

Реквізит «зведена податкова накладна» не належить до обов’язкових реквізитів. Однак через помилку в ньому податківці можуть зняти податковий кредит. Дізнаємося, яким чином постачальник може виправити таку помилку

Помилка у реквізиті «зведена податкова накладна»: наслідки та порядок виправлення

Податківці у ІПК від 01.06.2018 р. №2418/6/99-99-15-03-02-15/ІПК нагадали, що позначка у реквізиті «зведена податкова накладна» свідчить про окремий характер операцій, за результатами здійснення яких складається така податкова накладна.

Зведена податкова накладна може бути складена у разі, якщо постачання товарів/послуг має безперервний або ритмічний характер, а також у деяких інших випадках, передбачених ПКУ. Докладно про це ми писали тут>> 

При цьому, якщо така позначка зазначена у податковій накладній, яка не відповідає ознакам зведеної податкової накладної і характеру здійсненої операції (постачальник не мав права складати саме зведену ПН), така накладна вважається складеною з помилкою.  Така помилкова податкова накладна не дає права покупцю на віднесення суми ПДВ до податкового кредиту. 

Тож, отримавши податкову накладну з помилками, покупець звертається до постачальника, щоб він ці помилки усунув. Або скаржиться на нього податківцям (через додаток Д8 до декларації з ПДВ).  

 

Як постачальнику виправити таку помилку?

ДФСУ наводиться такий алгоритм виправлення помилки:

1) складається скасовуючий розрахунок коригування до такої податкової накладної (з від’ємним значенням кількості товарів/послуг), у якому в полі «До зведеної податкової накладної» поставити позначку «X»;

2) складається і реєструється в ЄРПН правильна податкова накладна, яка буде підставою для формування податкового кредиту покупцем (отримувачем) товарів/послуг.

Однак податківці не зазначають, з якої причини коригування складати такий «від’ємний» РК. 

Якщо проаналізувати алгоритм приймання ПН до реєстрації, то можна дійти висновку, що єдина причина коригування, яка дозволяє повністю сторнувати помилкову накладну, є «повернення товарів або авансових платежів». 

Та зважаючи на те, що дане питання не врегульовано законодавчо, радимо отримати у податківців індивідуальну податкову консультацію щодо того, яку причину коригування зазначати в такому випадку.

 

Чи потрібно відображати помилкову ПН у декларації?

Податківці вкотре нагадали, що платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених первинними документами.

Окрім цього, згідно з п. 6 розділу III Порядку №21, дані, наведені в податковій звітності, мають відповідати даним бухгалтерського та податкового обліку платника.

Таким чином, зважаючи, що така податкова накладна є помилковою (а помилковий документ не відповідає ознакам первинного), то, відповідно, ані така податкова накладна, ані розрахунок коригування до неї не відображаються у декларації з ПДВ.

У декларації з ПДВ повинна бути відображена лише сума за правильною податковою накладною.

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ПДВ»