• Посилання скопійовано

Як скласти ПН у випадку постачання товарів з оплатою через поштового оператора?

Податківці зазначили: якщо суб’єкт господарювання отримує оплату не безпосередньо від кінцевого споживача, а через оператора поштового зв’язку, підстав для складання податкової накладної за щоденними підсумками немає і потрібно складати окрему ПН на кожне таке постачання

Як скласти ПН у випадку постачання товарів з оплатою через поштового оператора?

Маємо досить поширену ситуацію: платник ПДВ відправляє товар покупцям через поштового оператора («Нову пошту» тощо). Цей поштовий оператор не лише здійснює доставку, а й приймає кошти за оплату цього товару, які перераховує платнику ПДВ. Як скласти податкові накладні на такі поставки? Чи можна їх поєднати в одну податкову накладну за щоденними підсумками, якщо усі покупці є неплатниками ПДВ? 

ДФСУ у листі від 11.09.2018 р. №3988/6/99-99-15-03-02-15/ІПК відповідає, що ні. 

Податківці нагадують, що правила складання податкової накладної регулюються статтею 201 ПКУ та регламентуються Порядком №1307.  Пам’ятку від ДФС щодо складання податкової накладної за щоденними підсумками ми публікували тут.

Відповідно до п. 201.4 ПКУ, податкова накладна може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції) у разі, зокрема, здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу/РРО або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника).

У випадку, коли оплату за товар приймає поштовий оператор з подальшим переведення цієї суми постачальнику, грошові кошти від споживача за поставлений товар надходять безпосередньо на рахунок постачальника, а зараховується на рахунок поштового оператора з подальшим їх перерахуванням з такого рахунку на рахунок постачальника. 

Саме тому податкова накладна за щоденними підсумками операцій не може бути складена при здійсненні постачання товарів кінцевому споживачу, якщо розрахунки за такі товари будуть здійснюватися через іншу юридичну особу.  

 

Від редакції

Від себе зазначимо, що у ситуації, яка розглядалась вище, платник податку зобов’язаний скласти окрему звичайну податкову накладну на кожне таке постачання через оператора поштового зв’язку.

При цьому згідно з пп. «б» п. 187.1 ПКУ датою виникнення ПЗ з ПДВ є подія, яка сталась раніше, зокрема, дата відвантаження товарів.

Отже, датою складання такої накладної правильно буде вважати дату передачі товару поштовому перевізнику, адже саме ця дата є початком переміщення товару до покупця.

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ПДВ»