1. Суд – це дорого та дуже довго … тому віднесіться до адмінпроцедури оскарження "блоків" зі всією серйозністю!
2. Строк для оскарження 10 днів – думаєте робочих?! Ні, календарних, адже постанова КМУ №117 має «більшу» юридичну силу, ніж закон (ст. 56 ПКУ)!
3. Подавати скаргу «по старинке» не вийде – постанова КМУ однозначно передбачає електронний формат, а ПКУ тут знову «програє». Однак, якщо по технічним причинам (наприклад, сервер «втомився» чи ще щось) скарга до ДФС так і не дійшла протягом вказаного строку, можете подати її в паперовому вигляді (в рамках 10 р.д.) – зараз це не допоможе, але в суді не завадить (див. пп. 56.23.4 ПКУ).
4. Не направляйте скаргу у «критичні» для сервера дні - 15/30(31) числа кожного місяця … впевнений, аргументи не потрібні
5. Якщо причина «блоків» п. 1.6. – спочатку вивід з ризикових, а потім процедура розблокування … можна і навпаки, але я вас попереджав!
6. Деякі аргументи для п. 2.1. Критеріїв ризиковості операцій – ПН виписувалась за першою подією «аванс», ТМЦ придбавались у неплатника ПДВ, підприємство має статус виробничого, націнка реалізації менше 50%, список товарів/послуг з «ризиковими» кодами визначено ДФС, яка не уповноважена на це ПКУ, Таблиця даних платника містить відомості по всім ТМЦ/послугам, що складають предмет діяльності компанії …
7. У скарзі звертайте увагу на випадки реєстрації ПН, виписаних за тими ж самими договорами (якщо такі є) – в такому разі при аналогічних умовах ДФС суперечить сама собі
8. Робіть акцент на неконкретності рішення/квитанції – як правило, відсутні підкреслення тих документів, що не було надано, а в квитанції відсутні конкретні критерії ризиковості, їх розрахунки та перелік витребуваних документів
9. Багато до «електронної» скарги не напишеш (технічні можливості «системи» значно обмежені), але дуже хочеться?! – тоді виносимо усі цікаві аргументи до паперової скарги, оформляємо її згідно вимог закону, скануємо та підтягуємо у якості додатку…
10. Спростити теж не вийде – якщо ви забажаєте об’єднати в 1 скаргу усі «блокувальні» рішення, то це можливо тільки в ваших мріях. Насправді тут працює інший «закон»: 1 рішення = 1 скарга … і окремий пакет документів «впридачу»…
11. «Розблокувальний» пакет повинен містити всі докі, на які є посилання у договорі – інакше, прибирайте їх з договору + краще, щоб «первинка» не суперечила умовам договору (якщо аванс, то аванс, а не оплата після поставки)
12. Відсутність витребуваних доків можна пояснити об’єктивними причинами – наприклад, ПН виписувалась за авансом або ж предметом угоди є послуги, тоді про яке підтвердження переміщення ТМЦ або складський облік може йти мова
13. Таблицю краще подавати завжди – чому? Відповідь шукайте в п. 2.1. Критеріїв ризиковості операцій
14. Якщо відповідь на скаргу не надсилається протягом 10 днів, то скарга «вважається повністю задоволеною» - у кого були такі випадки, знають, що «вважати задоволеною» та «задовольнити» - це, як то кажуть,«разные измерения».
Андрій Тамошюнас, податковий адвокат, партнер консалтингової компанії ADA Group, Оксана Згурьєва
***
Читайте також:
- Мінфін планує затвердити нові критерії блокування ПН та РК
- Увага! Опубліковане судове рішення щодо скасування критеріїв блокування ПН та РК
- Заблокували реєстрацію ПН чи РК: які слід подати документи?
- Заблоковано РК на зменшення ПДВ: хто подає пояснення?
- Оновлені форми рішень щодо розблокування ПН та відмову в цьому – в новій версії «Єдиного вікна»
- Система блокування та розблокування ПН/РК: оновлені правила