Чи може директор підписувати податкові накладні?
Згідно з п. 4 ст. 8 Закону №996 для забезпечення ведення бухгалтерського обліку підприємство самостійно з дотриманням вимог Закону №996 обирає форми його організації, яке, зокрема, передбачає самостійне ведення бухгалтерського обліку та складання звітності безпосередньо власником або керівником підприємства.
Відповідно до цього податківці у ІПК від 05.11.2019 р. №1191/ІПК/04-36-04-01-16 відповідають, що за відсутності на підприємстві посади головного бухгалтера при складанні податкових накладних можливе накладення електронного цифрового підпису (кваліфікованого електронного підпису) безпосередньо власником або керівником підприємства.
Підписання податкових накладних бухгалтером
Чи може за відсутності посади головного бухгалтера податкові накладні підписувати бухгалтер? Може, проте на відміну від керівника, для надання права підпису електронних документів (крім заяви про приєднання до Договору про визнання електронних документів) іншим особам, яким делеговано право підпису, платник повідомляє про таких осіб контролюючий орган за допомогою повідомлення про надання інформації щодо ЕЦП в електронному вигляді за формою згідно з додатком 2 до Порядку №557, за ідентифікатором форми J(F)1391103 (п. 11 розд. III Порядку №557).
До такого повідомлення вноситься інформація про підписувача (підписувачів), якому (яким) надається право підпису електронних документів.
При цьому на сформоване повідомлення цифрові підписи накладаються в такому порядку:
- першими накладаються ЕЦП усіх осіб, включених до повідомлення, у порядку черговості їх внесення до повідомлення;
- далі — ЕЦП підписувача заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів (керівника):
- останньою — електронна печатка (за наявності).
Таким чином, у разі відсутності на підприємстві посади головного бухгалтера подаються посилені сертифікати відкритих ключів шляхом направлення повідомлення на всіх відповідальних осіб платника податків, які мають право відповідного підпису.
***
Читайте також: