Андрій Тамошюнас на своїй сторінці у facebook попереджає про «ВІРУСНЕ» БЛОКУВАННЯ ПН/РК.
1) Прийшла нова хвиля блокувань ПН – суха констатація факту! Подробиці далі!
2) Логіка де? – коронавірус, карантин, «податкові канікули», бюджет необхідно поповнювати …
А взагалі не шукайте тут логіку, точніше здорову логіку - тільки час даремно втратите!
3) Закони про «податкові канікули» не зробили ніяких послаблень в питаннях «блокувань» ПН, що ми зараз і спостерігаємо у всій красі!
4) Скільки це триватиме? – думаю, мінімум, до початку червня ... потім вірус піде на спад (дай Боже, щоб так і було), а податківці почнуть «добирати» перевірками!
ЩО/КОГО БЛОКУЮТЬ?
1) п. 8 (п. 1.6. Раніше) – ідеальне підстава для створення бізнесу проблем (близько 80% випадків блокувань ПН + 25% випадків, коли ДФСУ змінює позитивні рішення «регіонів» на негативні, а значить далі тільки суд) ... тут не рятує навіть позитивна податкова історія платників
2) Виробники (зокрема, аграрії, перевізники, орендодавці ...) – як і раніше, це ідеальні «клієнти» для СМКОР через «заломлення» кодів ... система так і не навчилася «розуміти» специфіку їх операційного циклу.
До речі, послуги виключено з переліку кодів, які можуть вважатися ризиковими, згідно Наказу ДПС від 03.02.2020 р. №67 (раніше це підтверджував і Лист ДПС від 07.08.2019 р. №1962/99-99-29-01-01). Але, вочевидь, податківці намагаються на це не зважати.
3) Купівля у неплатників ПДВ, аванс – ті ж старі проблеми, але дуже ефективні з т.з. блокування
4) Блокуються навіть Рк на повернення і ПН «на себе» – видно зовсім все погано!
5) п. 5 Крітеріїв ризиковості операцій – «новинка сезону». Що примітно, сюди потрапляють масово ті, хто раніше навіть не знав про «блоки». І таке відчуття, що в п. 5 «тулят» тих, хто не потрапляє під «ризиковість платника».
Цікаве питання – кого стосується невідповідність залишків у разі подання зменшуючого РК?! Постачальника (так нібито він все зареєстрував) чи покупця (наприклад, покупець вже міг товар з отриманим від вас кодом вже реалізувати – ви йому від'ємний РК на суму постачання, а в нього вже нуль цього коду на умовному складі). Ми зробили запит до податківців в надії, що хоч щось зможуть роз’яснити! Отримали підтвердження своїх висновків – РК не реєструється, бо… проблема на складі Покупця! Тобто, покупець вже начебто встиг використати отриманий кредит з таким кодом – наприклад, комусь реалізувати, от і не вистачає залишків потрібного коду на віртуальному складі. А от яким чином постачальник має довести протилежне – це залишилось таємницею. Радимо в таких випадках кооперуватися з покупцем та разом доводити, що «корова є».
РОЗБЛОКУВАННЯ – ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА!
1) Суд – це дорого та дуже довго … тому ставте акцент на досудовій площині та віднесіться до адмінпроцедури оскарження «блоків» зі всією серйозністю!
2) Порядок: 1-ша стадія – подання «Повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку» (F/J 1314901) – строк подання 365 днів;
2-га стадія – подання «скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (F/J 1313203) – строк подання 10 р.д.
3) Максимальна «закритість» процедури – причини блокування (віднесення до категорії «ризикових») і підстави «розблокування» ви можете так і не дізнатися
4) «Відсікаючі» критерії часто не спрацьовують + Таблиця кодів в 80-90% випадків не приймається, а її практичне значення взагалі сумнівно + позитивна податкова історія не рятує (ризиковість операції ставлять навіть за наявності ППІ всупереч прямій нормі Постанови)
5) Правило «мовчазної» згоди не працює в адмін процедурі – якщо ви подаєте Повідомлення про реальність операцій або ж скаргу і не отримуєте в установенние терміни відповідь, то ваші претензії вважаються задоволеними, а ПН повинна реєструватися ... так по закону, а не по факту – тому це буде мати значення тільки для судів
6) Процедура «разблокування» фактично представляє собою спрощений (для податківців) формат документальної перевірки – тут ви й самі все розумієте!
РАЗБЛОКУВАННЯ – КОНКРЕТИКА!
1) З чого починати? Звичайно з аналізу причини (пункту критеріїв ризиковості, який повинен бути зазначений у квитанції). Потім застосовуєте дану підставу до своєї ситуації за принципом «як воно є насправді», робите висновок про її обгрунтованість і приймаєте заходи з приводу нівелювання наслідків (можливо, подача Таблиці кодів, №20-ОПП, оформлення додаткової кількості співробітників і т.д.). Виходячи з цього і формуєте «разблокувальний» пакет документів.
2) Не направляйте «Повідомлення»/скаргу у «критичні» для сервера дні – 15/30(31) числа кожного місяця … впевнений, аргументи не потрібні
3) Якщо причина «блоків» п. 8 – за загальним правилом спочатку вивід з ризикових, а потім процедура розблокування … навпаки – тільки якщо «время не ждет» (про виведення з ризикових готуємо окремий пост)
4) Деякі аргументи для п.1. Критеріїв ризиковості операцій («пересорт») – ПН виписувалась за першою подією «аванс», ТМЦ придбавались у неплатника ПДВ, підприємство має статус виробничого, різні найменування ТМЦ на «вході» і «виході» характеризують один і той же товар і пояснюються специфікою обліку і складання первинних документів окремими контрагентами (наша компанія веде облік за однорідними товарними группами – копія наказу про облікову політику додається), націнка реалізації менше 50%, список товарів/послуг з «ризиковими» кодами визначено ДПС, яка не уповноважена на це ПКУ, Таблиця даних платника містить відомості по всім ТМЦ/послугам, що складають предмет діяльності компанії …
5) Обов’язково пояснюйте специфіку вашого операційного циклу та всю ланку постачання (у кого, що берете, що з цим робите та куди продаєте...)
6) «Розблокувальний» пакет повинен містити всі докі, на які є посилання у договорі – інакше, прибирайте їх з договору + краще, щоб «первинка» не суперечила умовам договору (якщо аванс, то аванс, а не оплата після поставки)
7) Таблицю краще подавати завжди – чому? Декілька Критеріїв ризиковості операцій заточены именно под. Таблицу.
8) Акцентуйте увагу на суперечності позиції податківців:
У «Повідомленні»/скарзі звертайте увагу на випадки реєстрації ПН, виписаних за тими ж самими договорами (якщо такі є) – в такому разі при аналогічних умовах ДПС суперечить сама собі
Крім того, якщо у вас «ризиковий» постачальник, а ПН від нього зареєстровані – про це теж необхідно говорити у поясненнях.
Складніше, якщо у вас «Ризиковий» покупець – так, це нова «фішка» податківців для визначення платника ризиковим. Нічого не порушив, все задекларував, зареєстрував податкову (до речі, на того самого ризикового покупця), але… мабуть, гроші дуже потрібні. Тут буде потрібно доводити саме реалістичність операції з відповідним покупцем. І що йому ваша продукція була ой як необхідна в господарчій діяльності. Тут вже без коментарів.
9) Робіть акцент на неконкретності рішення/квитанції – як правило, відсутні підкреслення тих документів, що не було надано, а в квитанції відсутні конкретні критерії ризиковості, їх розрахунки та перелік витребуваних документів
10) Багато до «Повідомлення/»«електронної» скарги не напишеш (технічні можливості «системи» значно обмежені), але дуже хочеться?! – тоді виносимо усі цікаві аргументи до паперової скарги, оформляємо її «паперово», скануємо та підтягуємо у якості додатку…
11) До «Повідомлення» можна включити декілька ПН/РК (на одного отримувача – платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких ПН/РК відображено однотипні операції (див. п. 6 наказу Мінфіну №520)
Але «1 скарга = 1 рішення = 1 ПН/РК»
Тут спростити вже не вийде – за кожною заблокованою ПН/Рк окремий пакет документів «впридачу» …
СУД – крайня міра!
Майте на увазі, що термін судового оскарження з дня отримання рішення по скарзі становить 3 місяці. Якщо ж платник не звертався зі скаргою на рішення про відмову в реєстрації, у нього є 6 місяців для звернення до суду з цього питання.
Тривалість же судового розгляду справи у значній мірі залежить від регіону та завантаженості конкретного суду (в середньому становить 6-8 місяців у першій інстанції). А до виконання рішення загальний термін найчастіше перевищує рік-півтора
ПОЗИТИВ!
Єдиний «карантинний» позитив – з 1 березня по 31 травня штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію ПН/РК не застосовуються!
Підстава – Закон від 17.03.2020 р. №533.
Підтвердження – відповідь ДПС на порталі «ЗІР».
Більш детально за посиланням https://cutt.ly/YtYnpNl
ПОШИРЮЙТЕ!!! КРИТИКУЙТЕ!!! КОМЕНТУЙТЕ!!!