Відповідно до п. 2 Порядку №11 сільськогосподарське підприємство у разі обрання спеціального режиму оподаткування відкриває протягом одного звітного (податкового) періоду спеціальний рахунок (поточний рахунок зі спеціальним режимом використання) у порядку, визначеному Нацбанком України, за умови подання засвідченої органом ДПС копії свідоцтва про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб’єкта спеціального режиму оподаткування.
Згідно з абзацом другим п. 3 вищезазначеного Порядку сума ПДВ, що підлягає сплаті (перерахуванню) сільськогосподарським підприємством відповідно до податкової декларації за операціями з постачання вироблених (наданих) ним сільськогосподарських товарів (послуг), перераховується сільськогосподарським підприємством з поточного рахунка на спеціальний рахунок у строки, встановлені ст. 203 Податкового кодексу для перерахування суми ПДВ до державного бюджету (протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого п. 203.1 ст. 203 цього Кодексу для подання податкової декларації).
Пунктом 4 Порядку №11 передбачено, що у разі нецільового використання суми ПДВ сільськогосподарське підприємство несе відповідальність згідно із законодавством.
Тобто у разі несвоєчасного відкриття спеціального рахунка сільськогосподарським підприємством, яке обрало спеціальний режим оподаткування, та/або несвоєчасного перерахування коштів на такий рахунок вважається, що платник податку використовує кошти не за цільовим призначенням.
Використання платником податків (посадовими особами платника податків) сум, не сплачених до бюджету внаслідок отримання (застосування) податкової пільги, не за призначенням та/або всупереч умовам чи цілям її надання згідно із законом з питань відповідного податку, збору (обов’язкового платежу) додатково до штрафів, передбачених п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу, тягне за собою стягнення до бюджету суми податків, зборів (обов’язкових платежів), що підлягали нарахуванню без застосування податкової пільги. Сплата штрафу не звільняє таких осіб від відповідальності за умисне ухилення від оподаткування.
При цьому відповідальність за порушення правил сплати (перерахування) податків передбачено п. 126.1 ст. 126 Податкового кодексу, а саме: якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник притягується до відповідальності у вигляді штрафу в таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, -- у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу;
при затримці понад 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, -- у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу.
Крім того, відповідно до п. 112.1 ст. 112 Податкового кодексу притягнення до фінансової відповідальності платників податків за порушення законів з питань оподаткування, іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не звільняє їхніх посадових осіб за наявності належних підстав від притягнення до адміністративної або кримінальної відповідальності.