Головна Усі новини Тематичні розсилки Каса і РРО

«Каса і РРО» №4(20) | 11.04.2019 р.

Двадцятий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена готівковим розрахункам та РРО

Це – четвертий у цьому році (і двадцятий загалом) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена готівковим розрахункам та РРО. За місяць, який минув з часу написання попереднього листа, з’явилося багато нового та цікавого.

Сьогодні ми:

  • з’ясуємо, які документи слід зберігати при застосуванні РРО;
  • ознайомимося зі змінами до Держреєстру РРО;
  • розповімо про наслідки втрати Z-звіту;
  • дізнаємося, чи треба оприбутковувати кошти у разі використання їх директором з карти-ключа;
  • розповімо, як оприбуткувати готівку у касі зі застосуванням РРО та без нього;
  • і наостанок розглянемо ситуацію, коли керівник виконує функції касира.

Гарного вам читання!

***

 

Застосовуєте РРО: які документи необхідно зберігати?
Тернопільські податківці навели перелік документів, які слід зберігати при застосуванні РРО. А саме:

  • у кінці робочого дня або зміни друкувати на РРО Z-звіти;

  • забезпечувати відповідність сум готівки на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО, а у випадку використання розрахункової книжки – загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня;

  • друкувати X-звіти, Z-звіти та інші документи, що передбачені документацією на РРО;

  • зберігати на місці проведення розрахунків реєстраційне посвідчення та останню довідку про опломбування РРО або їх копії.

ДФС оновила Державний реєстр РРО
Наказом від 26.03.2019 р. №247 ДФСУ затвердила новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій. Водночас втратив чинність наказ ДФСУ від 04.01.2019 р. №8.

Оновлений Державний реєстр містить перелік РРО, дозволених до первинної реєстрації, а також первинна реєстрація яких заборонена, в кількості 179 модель (раніше було 171).

Звертаємо увагу! У перелік було додано 8 новітніх моделей РРО, які було затверджено наказом Мінфіну від 26.03.2019 р. №121. Про їхнє затвердження ми писали тут.

 

Як правильно оприбутковувати готівку?
Тернопільські податківці нагадали правила оприбуткування готівки в касі.

Згідно з п. 11 розділу ІІ Положення №148 оприбуткуванням готівки в касах установ/підприємств та їх відокремлених підрозділів, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням РРО та з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.

Оприбуткуванням готівки в касах із застосуванням РРО є забезпечення зберігання щоденних Z-звітів в електронній формі протягом строку, визначеного п. 44.3 ПКУ, і занесення інформації згідно з фіскальними звітними чеками до відповідних книг обліку (КОРО).

Оприбуткуванням готівки в касах суб’єктів господарювання, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням КОРО без застосування РРО, є занесення даних розрахункових квитанцій до КОРО.

Оприбуткування та облік фізособами - підприємцями отриманих доходів здійснюється в книгах обліку доходів і витрат (або книгах обліку доходів) у порядку, визначеному ПКУ.

 

Керівник виконує функції касира: що з підписанням касових документів?
Норми чинного законодавства не містять заборони щодо виконання функцій касира керівником підприємства.

При оформленні касових документів керівник має право підписувати касові документи окремо як касир, та як керівник підприємства. Але це слід оформити документально.

Зокрема, потрібно укласти з керівником договір про повну матеріальну відповідальність, пов’язану з виконанням обов’язків касира, та видати письмове розпорядження (наказ) керівника підприємства. Читайте про це у нашій новині.

 

Директор використав кошти з карти-ключа: чи потрібно їх оприбутковувати?
У підкатегорії 109.15 «ЗІР» податківці вказали, що Положенням №148 та іншими нормативно-правовими актами не визначено поняття «картки «ключ до рахунку».

Тому для отримання роз’яснення щодо права працівника підприємства (директора) здійснювати розрахунки за придбані ТМЦ для господарських потреб з використанням картки «ключ до рахунку» без оприбуткування в касі підприємства та необхідності подання в такому випадку авансового звіту слід звертатися до НБУ.

 

І наостанок – аналітика від редакції
Чому досі слід забезпечувати не лише формування, а й зберігання Z-звіту? Скільки часу він має зберігатися? Що буде за його втрату? Про це читайте тут.

***

Наразі це все.
Більше новин на тему каси та РРО ви знайдете тут, а консультацій – ось тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит».

Доступ до повного тексту цієї новини можливий лише для передплатників пакетів «Експерт», «Профі» та «Тематичні розсилки від редакції». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Тематичні розсилки» становить лише 49 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Тематичні розсилки / Каса і РРО
Теги:
Каса , РРО

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

Коментарі: 0

Новини по темі

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?