Головна Усі новини Тематичні розсилки Акцизи

«Акцизи» №4(43) | 03.06.2021 р.

Сорок третій лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно акцизному податку

Це – вже сорок третій (і четвертий у 2021 році) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно акцизному податку. Від минулої розсилки минуло більше місяця і нам є про що розповісти. Сьогодні ми:

 

  • зазначимо, що Уряд ввів держрегулювання пального;
  • повідомимо про появу нових форм заявок на виготовлення акцизних марок та звіту про їх використання;
  • підкреслимо, що контроль обігу пального – в пріоритетах діяльності ДПС;
  • дізнаємося, коли при реалізації талонів та смарт-карт на пальне слід реєструватися платником акцизу;
  • нагадаємо, до якого органу подається заява для отримання ліцензії на пальне.

Гарного вам читання!

***

 

До якого органу подається заява для отримання ліцензії на пальне
Податківці з Київської області зазначили, що для отримання ліцензій на право оптової торгівлі за наявності місць оптової торгівлі пальним чи роздрібної торгівлі пальним, зберігання пального необхідно звертатися до ГУ ДПС в областях та м. Києві за місцем здійснення торгівлі чи зберігання пального. А для отримання ліцензії на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі пальним – до ГУ ДПС в областях та м. Києві за основним місцем обліку суб’єкта господарювання.

Чинними нормативно-правовими актами не затверджені форми заяв для отримання ліцензій на право виробництва, оптової або роздрібної торгівлі пальним, або на право зберігання пального. Заяви надаються платниками органу ліцензування у довільній формі.

 

Нові форми заявок на виготовлення акцизних марок та звіту про їх використання 
Мінфін наказом від 15.02.2021 р.№102 (зареєстрований в Міністерстві юстиції 19.05.2021 р. за №666/36288) затвердив нові:

  • Перелік видів марок акцизного податку для маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах;

  • Попередню / додаткову попередню заявку-розрахунок про потребу в марках акцизного податку для маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах;

  • Зведену заявку-розрахунок на виготовлення необхідної кількості марок акцизного податку для алкогольних напоїв;

  • Зведену заявку-розрахунок на виготовлення необхідної кількості марок акцизного податку для тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах;

  • Заявку-розрахунок на придбання марок акцизного податку для маркування алкогольних напоїв;

  • Заявку-розрахунок на придбання марок акцизного податку для маркування тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах;

  • Перелік виданих марок акцизного податку до Заявки-розрахунку на придбання марок акцизного податку для маркування алкогольних напоїв / тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах;

  • Звіт про використання марок акцизного податку для алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах;

  • Журнал реєстрації імпортера (замовника) алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах;

  • Журнал обліку видачі марок акцизного податку для маркування алкогольних напоїв вітчизняного виробництва;

  • Журнал обліку видачі марок акцизного податку для маркування алкогольних напоїв імпортного виробництва;

  • Журнал обліку видачі марок акцизного податку для маркування тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах вітчизняного виробництва;

  • Журнал обліку видачі марок акцизного податку для маркування тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах імпортного виробництва;

  • Журнал обліку документів, що підтверджують внесення плати за марки акцизного податку;

  • Реєстр повернутих марок акцизного податку.

Ці форми почали діяти з 1 червня. Про це ми писали тут.

 

Уряд ввів держрегулювання цін на дизпаливо та бензин
За п. 41-4 Порядку №1236 на період дії карантину граничний рівень торговельної надбавки в розмірі:

  • не більше 7 гривень з урахуванням ПДВ, що нараховується до середньої вартості 1 літра дизельного палива;

  • не більше 5 гривень з урахуванням ПДВ, що нараховується до середньої вартості 1 літра бензинів автомобільних.

Зверніть увагу, що запрацював п. 41-4 Постанови № 1236  з 15.05.2021 р. Одночасно Мінекономіки опублікував і середні ціни на пальне, від яких з цієї ж дати треба було рахувати максимальну роздрібну ціну. Про це все ми писали тут.

При цьому передбачено, що такі середні ціни будуть переглядатися. І щомісяця наводитись на офіційному вебсайті Мінекономіки до 3, 13 і 23 числа!

Наразі маємо чергове оновлення, опубліковане Мінекономіки 1 червня (тобто вимога публікації до 3 числа виконана). При цьому спеціальні строки застосування новооприлюднених середніх цін в Постанові № 1236 не передбачені. Тож, на нашу думку, свіжі середні ціни запрацювали саме з 1 червня 2021 року.

Але оскільки в повідомленні від Мінекономіки дата дії нових середніх цін не зазначена, то кожному СГ краще звернутися з питанням про цю дату до самого міністерства (а відповідь отримати в письмовому вигляді).

 

Коли при реалізації талонів та смарт-карт на пальне слід реєструватися платником акцизу
Луганські податківці зауважили: якщо суб’єкт господарювання здійснює операції лише з талонами та/або смарт-картками на пальне, без реалізації пального в розумінні пп. 14.1.212 ПКУ, при цьому договором передбачено постачання талонів (карток), як торгівельної послуги на отримання палива, то за такими операціями суб’єкту господарювання не потрібно реєструватись платником акцизного податку з реалізації пального. Об’єкт оподаткування акцизним податком не виникатиме.

Але  якщо за даними первинних документів суб’єкт господарювання здійснює операції з отримання від постачальників та реалізацію покупцям палива за допомогою талонів та/або смарт-карток на пальне, які отримуються та/або надаються як доповнення до видаткових накладних на паливо, у цьому випадку суб’єкт господарювання є платником акцизного податку в розумінні пп. 212.1.15 ПКУ.

 

Контроль обігу пального – в пріоритетах діяльності ДПС
За словами першого заступника голови ДПС Наталії Рубан, ДПС посилює контроль за діяльністю суб’єктів господарювання на ринку пального.

Так, зокрема, у 2021 році підрозділами податкового аудиту з метою запобігання та виявлення порушень законодавства платниками податків, які здійснюють торгівлю пальним, проведено 753 фактичні перевірки АЗС (або приблизно кожну десяту АЗС). До суб’єктів господарювання застосовано 372 млн грн штрафних (фінансових) санкцій. Перевірки окремих трейдерів також передбачені у плані-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2021 рік.

За словами Наталії Рубан, податківці ретельно перевіряють факти порушень, які надходять до ДПС від Асоціації та інших відомств, однак через мораторій на проведення перевірок не можуть застосувати повний спектр необхідних для цього ресурсів. 

 

***

Наразі це все.
Більше новин на тему акцизного податку ви знайдете тут, а консультацій – ось тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»

Доступ до повного тексту цієї новини можливий лише для передплатників пакетів «Експерт», «Профі» та «Тематичні розсилки від редакції». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Тематичні розсилки» становить лише 59 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Тематичні розсилки / Акцизи
Теги:
Акциз , Алкоголь , Тютюнові вироби , Пальне , Акцизна накладна , Акцизний склад

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!

Коментарі: 0

Новини по темі