Це – вже сорок шостий (і сьомий у 2021 році) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно акцизному податку. Від минулої розсилки минуло більше ніж місяць і нам є про що розповісти. Сьогодні ми:
- зауважимо, що з 8 вересня ДПС змінила алгоритм приймання та обробки акцизних накладних;
- повідомимо, за яких умов можна зареєструвати АН у разі зберігання пального в тарі;
- з’ясуємо, як ДПС перевіряє акцизні накладні з 8 вересня для їх подальшої реєстрації в ЄРАН;
- підкреслимо, що у разі відсутності у реалізатора пального ліцензії АН не реєструються;
- розповімо, що Уряд визначив строки отримання та утилізації акцизних марок.
Гарного вам читання!
***
Зберігаєте пальне тільки в тарах: за яких умов можна зареєструвати АН?
Податківці зазначили, що реєстрацію акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних при реалізації пального з акцизного складу, на якому пальне зберігається лише в ємностях та тарі і відсутні резервуари, введені в експлуатацію, можуть здійснювати суб’єкти господарювання, які мають відповідний тип об’єкта оподаткування 672 «Сховище».
У разі необхідності для приведення у відповідність відомостей про акцизний склад необхідно подати ф. №20-ОПП, вказавши об’єкт оподаткування, щодо якого відбувається хоча б одна зміна типу об’єкта оподаткування та ідентифікатор типу об’єкта оподаткування.
Як ДПС перевіряє акцизні накладні з 8 вересня для їх подальшої реєстрації в ЄРАН?
ДПС зазначила, що відповідно до п. 233.1 ПКУ для перевірки повноти декларування та сплати акцизного податку платниками податку з обсягів ввезеного на митну територію України, виробленого та реалізованого на митній території України пального або спирту етилового здійснюється автоматичне зіставлення показників, зокрема обсягів обігу та залишків пального.
При зіставленні здійснюється порівняння показників із системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового з показниками Реєстру щодо обсягів обігу та залишків пального у розрізі кодів згідно з УКТ ЗЕД (крім скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану, на які встановлено однакові ставки акцизного податку, для яких обсяги обігу та залишків пального підсумовуються та зіставляються загальним підсумком), акцизних складів та розпорядників акцизних складів (п. 233.3 ПКУ).
У разі невідповідності даних суб’єкту господарювання необхідно скласти та зареєструвати 1 примірник акцизних накладних на реалізовані обсяги пального та/або 2 примірники – на отримання.
Отже, суб’єктам господарювання необхідно здійснювати контроль за відповідністю зареєстрованих в Реєстрі об’ємів резервуарів та залишків в таких резервуарах зі залишками пального з даними СЕА РП СЕ.
У разі відсутності у реалізатора пального ліцензії АН не реєструються
Статтею 15 Закону №481 визначено, що зберігання пального здійснюється суб’єктами господарювання (у тому числі іноземними суб’єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії.
Ліцензії на зберігання пального отримуються на кожне місце зберігання пального.
Ліцензії на право зберігання пального видаються за місцем розташування місць зберігання пального терміном на п’ять років.
Суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії.
Суб’єкти господарювання, які здійснюють, зокрема, зберігання пального виключно у споживчій тарі до 5 літрів, ліцензію на зберігання пального не отримують.
На підставі цих особливостей податківці зробили висновок: «У разі складання акцизної накладної на суб’єкта господарювання – не платника акцизного податку, за винятком підприємствам, установам та організаціям, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету та підприємствам, установам та організаціям системи державного резерву, у якого відсутня ліцензія на зберігання пального, у її реєстрації буде відмовлено». Про це ми писали тут.
З 8 вересня ДПС змінила алгоритм приймання та обробки акцизних накладних
З 8 вересня 2021 року відбулись зміни в роботі програмного забезпечення з приймання та обробки «Акцизної накладної».
Так, були введені контрольні заходи щодо реєстрації акцизних накладних, зокрема:
- Перевіряється особа, що реалізує пальне, на наявність ліцензії.
- Перевіряється доступний обсяг зареєстрованих резервуарів для отримання пального на акцизному складі, на який відвантажується пальне.
- Перевіряється допустимий обсяг ТЗ для перевезення пального.
- Перевіряється отримувач пального – суб’єкт господарювання – не платник акцизного податку, на наявність ліцензії на зберігання пального.
Визначено строки отримання та утилізації акцизних марок
Кабмін постановою від 26.08.2021 р. №901 вніс зміни до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах.
Зокрема, змінами передбачено, що:
- строк одержання марок акцизного податку покупцем марок (виробником) визначається за погодженням між продавцем марок і покупцем марок, але становить не більше трьох робочих днів від дати подання таким покупцем документів на одержання марок акцизного податку;
- строк утилізації повернутих продавцю пошкоджених марок акцизного податку становить не більше 120 календарних днів з моменту отримання ним таких марок для їх подальшої утилізації.
Ці зміни почали діяти з 1 вересня. Про це ми зазначали тут.
***
Наразі це все.
Більше новин на тему акцизного податку ви знайдете тут, а консультацій – ось тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»