Це – вже сорок перший (і перший у 2021 році) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно неприбутковим організаціям і установам. З моменту написання попереднього листа минуло більше місяця, і нам є про що розповісти. А саме:
- нагадаємо, як отримати статус неприбуткової організації;
- визначимося, чи можна отримати витяг з Реєстру неприбутківців;
- повідомимо про затвердження Мінфіном узагальнюючої податкової консультації щодо наслідків надання комунальним підприємством майна в оренду;
- з’ясуємо, як заповнювати неприбутківцям Звіт про використання доходів щодо доходів та витрат;
- розповімо, як відзвітувати неприбутківцям за підсумками 2020 року;
- наголосимо, що профспілкам за 2020 рік слід обов'язково подавати звіт про використання доходів.
Гарного вам читання!
***
До уваги профспілок! За 2020 рік слід обов'язково подавати звіт про використання доходів
Тернопільські податківці підкреслили, що Законом №466-IX внесено зміни до п. 46.2 ПКУ, зокрема, з якого вилучено преференцію щодо подання професійними спілками, їх об’єднаннями та організаціями профспілок звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації лише у разі порушень вимог п. 133.4 ПКУ. Ця норма почала діяти з 23 травня.
Отже, професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок, починаючи зі звітного (податкового) періоду – 2020 рік подають Звіт та річну фінансову звітність протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
Як отримати статус неприбуткової організації?
Податківці з Київської області підкреслили, що включення неприбуткової організації до Реєстру неприбуткових установ здійснюється контролюючим органом з присвоєнням їй ознаки неприбутковості. Присвоєння ознаки неприбутковості здійснює контролюючий орган за основним місцем обліку неприбуткової організації.
Для включення до Реєстру необхідно подати до контролюючого органу реєстраційну заяву за формою №1-РН згідно з додатком 1 до Порядку ведення Реєстру та засвідчені підписом керівника або представника такої організації та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів неприбуткової організації.
Чи можна отримати витяг з Реєстру неприбутківців?
Запит про отримання витягу з Реєстру подається особисто представником неприбуткової організації чи уповноваженою на це особою або надсилається поштою контролюючому органу за основним місцем обліку неприбуткової організації за формою згідно з додатком 3 до Порядку. Усі розділи запиту підлягають заповненню.
У запиті зазначається код згідно з ЄДРПОУ неприбуткової організації, який є критерієм пошуку відомостей у Реєстрі.
Запит обов’язково повинен бути підписаний керівником або особою, що має право підпису документів неприбуткової організації, із зазначенням дати.
За запитом неприбуткової організації контролюючий орган надає їй безоплатно протягом трьох робочих днів, що настають за днем отримання такого запиту, витяг з Реєстру, який містить відомості про неприбуткову організацію, визначені п. 11 Порядку, або повідомлення про відсутність відомостей у Реєстрі.
Про це ми писали тут.
Комунальне підприємство надає майно в оренду: що з неприбутковим статусом?
Мінфін в УПК №23 зазначив, що відповідно до абз. 2 ч. 5 ст. 17 Закону №157 порядок розподілу орендної плати для об’єктів, що перебувають у комунальній власності, між відповідним бюджетом, орендодавцем і балансоутримувачем визначається представницьким органом місцевого самоврядування.
Мінфін в УПК навів визначення неприбуткових організацій та вказав на умови перебування у статусі неприбуткових на підставі п. 133.4 ПКУ.
Так от Мінфін на підставі цих норм наголосив, що коли відповідно до договору оренди комунального майна орендар самостійно розподіляє кожний черговий платіж за оренду майна і спрямовує відповідні частини орендної плати безпосередньо комунальному некомерційному підприємству (балансоутримувачу) та до бюджету територіальної громади, а комунальне некомерційне підприємство, своєю чергою, у складі свої доходів для цілей бухгалтерського обліку відображає одержану від орендаря частину орендної плати, яку в повному обсязі використовує для фінансування видатків на своє утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами, такий порядок розрахунків не є розподілом доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників) такого підприємства. Про це ми зазначали тут.
Як заповнювати неприбутківцям Звіт про використання доходів щодо доходів та витрат
Податківці у підкатегорії 102.04 «ЗІР» зазначили, що відповідно до п. 46.2 ПКУ неприбуткові організації, визначені п. 133.4 ПКУ, подають Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації та річну фінансову звітність.
У цьому роз’ясненні вони навели норми Закону про бухоблік та зміст звіту й вказали, що дані, наведені у Звіті, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності, тому всі суми доходів та витрат (у т. ч. суми нарахованої амортизації основних засобів), сформовані за правилами бухгалтерського обліку мають бути відображені у Звіті. Тобто, суми доходів та витрат (у т. ч. суми нарахованої амортизації основних засобів), які не відображені у рядках 1.1 – 1.10 та 2.1 – 2.5 Звіту, відображаються у рядках 1.11 «інші доходи» та 2.6 «інші видатки (витрати)» Звіту. Про це читайте тут.
І наостанок – аналітика від редакції
Чи всі неприбутківці за 2020 рік мають подати Звіт про використання доходів? Як заповнювати рядки щодо доходів та витрат? Як показати отримання благодійної допомоги та її використання? Як зазначити повернення гуманітарної допомоги? Про це все ми зазначали тут.
***
Наразі це все.
Більше новин щодо діяльності неприбуткових установ читайте тут, а консультацій – ось тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»