Це – сьомий з початку року (і шістдесятий загалом) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно звітності та звітуванню.
З часу написання попередньої розсилки минуло два тижні. За цей час сталося чимало, тож є про що розповісти. А саме:
- зазначимо, що у ДПС змінилася позиція щодо дати оформлення електронного первинного документа;
- нагадаємо, як у ф. №1ДФ відобразити дохід ФОП при придбанні товару у нього;
- з’ясуємо, як заповнити уточнюючу декларацію з плати за землю за березень 2020 року;
- наголосимо, що повторний сертифікат для електронного підпису від ІДД ДПС можна отримати онлайн;
- поговоримо про правила подання фінзвітності з виправленими показниками у Електронному кабінеті;
- розповімо, що ДПС надала порядок приймання звітності через карантин.
Гарного Вам читання!
***
Як заповнити уточнюючу декларацію з плати за землю за березень 2020 року?
У разі подання уточнюючої декларації для відображення зменшення податкового зобов’язання з земельного податку за березень 2020 року, на підставі п. 52. прим. 4 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, показники колонок 1 – 13 розд. І «Розрахунок суми земельного податку» уточнюючої декларації мають відповідати даним раніше поданої декларації за 2020 рік.
При цьому у колонках 14 – 17 уточнюючої декларації зазначається:
- у колонці 14 «код пільги» – 18010593, згідно з довідником №98/2 інших податкових пільг станом на 02.04.2020 р., затверджених ДПС;
- у колонці 15 «розмір пільги» – 100;
- у колонці 16 «сума пільги» – сума податкового зобов’язання із сплати земельного податку за податковий період березень 2020 року, яка була задекларована в декларації за 2020 рік;
- у колонці 17 «Річна сума земельного податку (до сплати)» – різниця між показниками колонок 13 та 16 (к. 13 – к. 16).
Про це читайте у нашій новині тут.
Дата електронного первинного документа: податківці змінили позицію
Податківці у ІПК від 17.03.2020 р. №1112/6/99-00-07-03-02-06/ІПК зазначили, що оскільки серед обов’язкових реквізитів первинного документа, визначених п. 2 ст. 9 Закону №996, дата підписання документа відсутня, з метою визначення дати виникнення податкових зобов'язань з ПДВ та, відповідно, складання податкових накладних за такими операціями, слід використовувати дату складання документа (в паперовій чи електронній формі), який містить відомості про постачання послуг платником податку, оскільки даний реквізит визначений Законом №996 як обов'язковий для первинного документа.
Таким чином, при здійсненні платником податку (постачальником) операції з постачання послуг, які оформлялись первинним документом, складеним в електронній формі, датою виникнення податкових зобов'язань з ПДВ та відповідно складання податкової накладної за такою операцією буде вважатися дата складання такого первинного документа, який містить відомості про господарську операцію, незалежно від дати накладання електронних підписів. Про це ми писали тут.
Товар придбано у підприємця: як відобразити у ф. №1ДФ?
Дохід, нарахований самозайнятій особі, відображається у податковому розрахунку за ф. №1ДФ за ознакою доходу «157».
При заповненні ф. №1ДФ щодо такого доходу у графі 3а «Сума нарахованого доходу» відображається (за звітний квартал) дохід, який нараховано підприємцю. У разі нарахування доходу його відображення у графі 3а є обов’язковим незалежно від того, виплачені такі доходи чи ні.
Якщо підприємцем надано копію документа, що підтверджує його державну реєстрацію як суб'єкта підприємницької діяльності, то графи 4а «Сума нарахованого податку» та 4 «Сума перерахованого податку» не заповнюються (в таких графах проставляються нулі). Про це читайте тут.
Повторний сертифікат для електронного підпису від ІДД ДПС можна отримати онлайн
Повторне (дистанційне) формування сертифікатів за електронним запитом можна здійснити онлайн на офіційному інформаційному ресурсі КН ЕДП ІДД ДПС за посиланням або за допомогою програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1».
Слід зазначити, що скористатися сервісом повторного (дистанційного) формування сертифікатів зможуть лише ті користувачі, які мають:
- чинні сертифікати (наприклад, до закінчення строку чинності сертифікатів залишилось декілька днів);
- незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);
- особистий ключ доступний лише користувачу та не є скомпрометованим.
Про це ми писали тут.
Як подати фінзвітність з виправленими показниками у Електронному кабінеті?
Тернопільські податківці зауважили, що при формуванні звітності, яка подається до ДПС і Державної служби статистики України, використовуються формати з першою літерою «S». За результатами обробки такої звітності в органах Державної служби статистики суб’єктам господарювання надсилається квитанція №2.
Якщо платником за відповідний звітний період вже була подана фінансова звітність за форматом з першою літерою «S» або «J», то при поданні фінансової звітності з виправленими показниками за форматом з першою літерою «J» в Електронному кабінеті необхідно обрати «стан документа» – звітний.
ДПС надала порядок приймання звітності через карантин
Під час карантину ЦОП працюють за окремим графіком виключно для надання невідкладних послуг у разі гострої необхідності за попереднім записом (за телефоном, через електронну скриньку):
- з 10:00 по 16:00 з обідньою перервою та з технічними перервами для санітарної обробки щогодини на 10 – 15 хв.;
- для невеликих ЦОП – з 10:00 по 13:00 із технічними перервами для санітарної обробки щогодини на 10 – 15 хвилин.
У разі виникнення позаштатних ситуацій керівництвом територіальних органів ДПС може бути прийнято рішення про зміну режиму роботи ЦОП.
А от Е-кабінет працює цілодобово й податківці наполягають на поданні звітності саме в електронній формі. Про це ми писали ось тут.
***
Наразі це все.
Більше новин на тему звітності ви знайдете тут, консультацій – ось тут, а бланки та податковий календар на травень 2020 року – у спеціальному розділі нашого сайту blank.dtkt.ua
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»