• Посилання скопійовано

Які документи потрібні фізособі-підприємцю для отримання декретних та лікарняних

ФСС з ТВП роз’яснив нюанси матзабезпечення за соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності з 1 січня 2016 року фізосіб-підприємців та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність

Які документи потрібні фізособі-підприємцю для отримання декретних та лікарняних

Виконавча дирекція Київського міського відділення ФСС з ТВП зазначає, що особи, які забезпечують себе роботою самостійно (займаються підприємницькою, адвокатською, нотаріальною, творчою та іншою діяльністю, пов’язаною з одержанням доходу безпосередньо від цієї діяльності, в тому числі члени творчих спілок, творчі працівники, які не є членами творчих спілок), мають право на матеріальне забезпечення та соціальні послуги за умови сплати страхових внесків до ФСС з ТВП (ч. 3 ст. 19 Закону «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 р. № 1105).

Фінансування матзабезпечення фізичним особам – підприємцям та особам, які провадять незалежну професійну діяльність буде здійснюватися на підставі заяви – розрахунку, форма якої є додатком до Порядку фінансування страхувальників для надання застрахованим особам матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду від 22.12.2010 р. № 26

Тобто, фізособи-підприємці та особи, які провадять незалежну професійну діяльність повинні подати до робочого органу Фонду за місцем обліку заяву – розрахунок за встановленим зразком, що містить інформацію про нараховані суми матеріального забезпечення за їх видами.

Відповідно до листа Міністерства соціальної політики України від 12.03.2016 р. № 72/18/99-16   до заяви – розрахунку необхідно додати довідку з територіального фіскального органу про сплату єдиного внеску або копії квитанцій про сплату єдиного внеску за розрахунковий період, а також копію листка непрацездатності.

 

Від редакції

Зверніть увагу: щодо питання використання форми протоколу комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства при призначені матеріального забезпечення фізособою – платником ЄСВ ФСС з ТВП роз'яснював, що відповідно до ч. 3 ст. 30 Закону №1105 рішення про призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг приймається комісією (уповноваженим) із соціального страхування, що створюється (обирається) на підприємстві, в установі, організації. 

Комісія (уповноважений) із соціального страхування виконує свої функції відповідно до положення про комісію(уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, яке затверджується правлінням Фонду.

Згідно із Положенням №25 , рішення комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства оформлюються протоколом в день їх прийняття згідно з додатком до цього Положення.

Отже, фізична особа – платник ЄСВ при прийнятті рішення про призначення матеріального забезпечення повинна його оформлювати рішенням уповноваженого із соціального страхування, оскільки в цьому випадку фізична особа-підприємець є страхувальником і виступає в якості уповноваженого із соціального страхування страхувальника.

Щодо обов'язку подання звітності за отриманими від ФСС сумами коштів, зазначимо таке.  

Порядок формування та подання страхувальниками звітності по коштах загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, затверджений постановою правління Фонду від 18.01.2011 р. № 4.

Відповідно до вимог Порядку страхувальники зобов’язані формувати та подавати до органів Фонду звітність щодо коштів загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та  витратами, зумовленими похованням, не пізніше 20 числа наступного за звітним періодом місяця.

Пунктом 4.3 розділу  ІV Порядку передбачено, що звіт за формою №Ф4-ФСС з ТВП не подається у разі: 

- відсутності у страхувальника зобов’язання перед Фондом по субрахунках, на яких ведеться облік розрахунків з ФСС з ТВП на початок кожного звітного кварталу та оборотів по субрахунках у звітному кварталі;

- наявності зобов’язання Фонду перед страхувальником на початок року та відсутності оборотів по субрахунках, на яких ведеться облік розрахунків з ФСС з ТВП у звітному кварталі.

Джерело: Фонд соціального страхування України

Рубрика: Облік та звітність/Загальні положення

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Загальні положення »