• Посилання скопійовано

Як податківці оформлюватимуть матеріали про адмінпорушення: нова інструкція

Оновлено Інструкцію з оформлення органами доходів і зборів матеріалів про адміністративні правопорушення

Як податківці оформлюватимуть матеріали про адмінпорушення: нова інструкція

Ще на початку липня Мінфін затвердив нову Інструкцію з оформлення органами доходів і зборів матеріалів про адміністративні правопорушення (наказ від 02.07.2016 р. №566). Проте у Мін'юсті наказ був зареєстрований аж 27 липня, а оприлюднений лише тепер.

Ця Інструкція встановлює порядок оформлення матеріалів про адмінправопорушення, складання протоколів, розгляду справ, ведення діловодства, а також забезпечення належного розгляду скарг на постанови у справах про адміністративні правопорушення.

 

Види порушень, за якими будуть складатися протоколи

Уповноважені посадові особи органів доходів і зборів мають право складати протоколи про адмінправопорушення у разі:

  • порушення прав на об'єкт права інтелектуальної власності (ст. 51-2 КУпАП);
  • порушення порядку проведення розрахунків (ст. 155-1 КУпАП);
  • ухилення від повернення виручки в іноземній валюті (ст. 162-1 КУпАП),
  • незаконного відкриття або використання за межами України валютних рахунків (ст. 162-2 КУпАП),
  • порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків (ст. 163-1 ПКУ);
  • неподання або несвоєчасного подання платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) (ст. 163-2 КУпАП);
  • невиконання законних вимог посадових осіб органів доходів і зборів (ст. 163-3 КУпАП)
  • порушення порядку утримання та перерахування ПДФО і подання відомостей про виплачені доходи (ст. 163-4 КУпАП)
  • порушення умов видачі векселів (ст. 163-12 КУпАП),
  • порушення порядку приймання готівки для подальшого її переказу (ст. 163-13 КУпАП);
  • порушення порядку проведення готівкових розрахунків та розрахунків з використанням електронних платіжних засобів за товари (послуги) (ст. 163-15 КУпАП);
  • порушення порядку провадження господарської діяльності (ст. 164 КУпАП);
  • порушення порядку подання декларації про доходи та ведення обліку доходів і витрат (ст. 164-1 КУпАП),
  • зберігання або транспортування алкогольних напоїв чи тютюнових виробів, на яких немає марок акцизного збору встановленого зразка (ст. 164-5 КУпАП),
  • зайняття забороненими видами господарської діяльності (ст. 164-16 КУпАП),
  • порушення законодавства про збір та облік ЄСВ і загальнообов'язкового державного пенсійного страхування (ст. 165-1 КУпАП),
  • порушення порядку припинення юрособи або підприємницької діяльності фізособи - підприємця (ст. 166-6 КУпАП),
  • незаконних дій у разі банкрутства (ст. 166-16 КУпАП (частини третя – шоста),
  • фіктивного банкрутства (ст. 166-17 КУпАП),
  • виготовлення, придбання, зберігання або реалізація фальсифікованих алкогольних напоїв або тютюнових виробів (ст. 177-2 КУпАП),
  • перешкоджання уповноваженим особам органів доходів і зборів, ПФУ, фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування у проведенні перевірок (ст. 188-23 КУпАП);
  • порушення порядку переміщення товарів до району або з району проведення АТО (ст. 204-3 КУпАП).

 

Зміст протоколу

У разі вчинення адміністративного правопорушення:

- кількома особами - протокол складається стосовно кожної особи окремо;

- однією особою кількох порушень - окремо щодо кожного з вчинених правопорушень.

Якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим самим органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених. До основного стягнення в цьому разі може бути приєднано одне з додаткових стягнень, передбачених статтями про відповідальність за будь-яке з вчинених правопорушень.

У протоколі під час його складання обов'язково зазначається стаття КУпАП, згідно з якою передбачено адміністративну відповідальність.

При викладенні обставин правопорушення у протоколі вказуються місце та час його вчинення, суть правопорушення, які саме протиправні дії чи бездіяльність вчинила особа, стосовно якої складається протокол, та які положення законодавства порушено. Якщо є свідки правопорушення та потерпілі, до протоколу вносяться їх прізвища, імена та по батькові, а також місце проживання.

Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право надати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу.

 

Підпис протоколу

Протокол складається у двох примірниках та підписується:

- посадовою особою, яка склала протокол,

- особою, яка притягається до адміністративної відповідальності,

- свідками і понятими, якщо такі є.

У разі відмови особи, щодо якої складається протокол, від його підписання посадова особа органу доходів і зборів робить про це відповідний запис, який засвідчує своїм підписом та підписами свідків у разі їх наявності.

Як розглядатимуться посадовими особами органів доходів і зборів справи про адміністративні правопорушеннячитайте тут>> 

 

Оскарження протоколу

Постанову про накладення адміністративного стягнення може бути оскаржено до вищестоящого органу доходів і зборів (вищестоящої посадової особи) в порядку та строки, встановлені КУпАП, або до суду в порядку та строки, встановлені Кодексом адміністративного судочинства України. Докладніше про це в Інструкції >>

Наказ №566 набере чинності з дня його офіційного опублікування, яке планується в "Офіційному віснику України" у №63 (19.08.2016).

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024168
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 537
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20247 0216
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024166
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460