• Посилання скопійовано

Фінансові штрафи за порушення трудового законодавства тепер може накладати й Держпраці

10 лютого 2016 року набрали чинності зміни до Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, якими визнано право Держпраці на накладання фінансових штрафів за порушення трудового законодавства

Фінансові штрафи за порушення трудового законодавства тепер може накладати й Держпраці

Тетяна Мойсеєнко, податковий консультант,
директор навчального центру "Dominanta" 

Якщо до 01.01.2015 року до роботодавців за порушення трудового законодавства інспектори з праці могли застосовувати тільки адміністративні санкції, то з 01.01.2015 року відповідальність посилилась: крім адміністративних, з’явились і фінансові санкції. 

Детально про види і суми фінансових штрафів ми писали в статті "Штрафи за порушення трудового законодавства: непроведення індексації коштує дорого".

У минулому, 2015 році, фінансові штрафи за порушення норм трудового законодавства Держпраці не застосовували (не було відповідних змін у підзаконних актах).

Але 10 лютого 2016 року набрали чинності зміни до Постанови КМУ № 509 «Про затвердження Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення», якими визнано право Держпраці на накладання фінансових штрафів за порушення трудового законодавства на підставі:

•акта про виявлення під час перевірки суб’єкта господарювання або роботодавця ознак порушення законодавства про працю та/або зайнятість населення, складеного посадовою особою Держпраці чи її територіального органу;

•рішення суду про оформлення трудових відносин із працівником, який виконував роботу без укладення трудового договору, та встановлення періоду такої роботи чи роботи на умовах неповного робочого часу в разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, в установі, організації.

Не сплачені у добровільному порядку штрафи стягуватимуться:

•у судовому порядку регіональними центрами зайнятості на підставі матеріалів справи, що передаються їм територіальними органами Держпраці (щодо штрафів, передбачених частинами другою, п’ятою і шостою статті 53 Закону № 5067);

•у судовому порядку територіальними органами Держпраці (щодо штрафів, передбачених частинами третьою, четвертою і сьомою статті 53 Закону № 5067);

•органами державної виконавчої служби (щодо штрафів, передбачених частиною другою статті 265 КЗпП).

А якщо ще врахувати нові права і повноваження перевіряючих Держпраці, які було затверджено у Постанові КМУ від 11.02.2015 р. №96, стає очевидним, що у Держпраці зявились нові перспективи для більш глибинної і детальної перевірки усіх роботодавців.  

Автор: Мойсеєнко Тетяна

Джерело: Dominanta

Рубрика: Право і відповідальність/Відповідальність, санкції і штрафи

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Відповідальність, санкції і штрафи»