• Посилання скопійовано

Допуск до роботи без повідомлення ДФС є триваючим порушенням

Держпраці роз'яснила, що фактичний допуск працівника до роботи без повідомлення ДФС (при тому, що особа продовжує працювати) є триваючим порушенням

Допуск  до роботи без повідомлення ДФС є триваючим порушенням

Держпраці у листі від 29.04.2016 р. №5043/4/4.1-ДП-16 нагадує, що працівник не може бути допущений до роботи без:

- укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу,

повідомлення податківців про прийняття працівника на роботу, порядок якого затверджений постановою КМУ від 17.06.2015 р. №413.

Згідно з ч. 3 та 4 ст. 41 КпАП, за фактичний допуск працівника до роботи без повідомлення ДФСУ для посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, фізичних осіб - підприємців, які використовують найману працю передбачено штраф:

- від 500 до 1000 н.м.д.г. (від 8 500 до 17 000 грн),

- при повторному порушенні - від 1000 до 2000 н.м.д.г. (від 17 000 до 34 000 грн).

Відповідно до ч. 1 ст. 38 КпАП адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).

З огляду на це Держпраці робить висновок: фактичний допуск працівника до роботи без повідомлення ДФС, при тому, що особа продовжує працювати, є триваючим порушенням. Отже, повинні застосовуватись норми ч. 1 ст. 38 КпАП щодо притягнення до адміністративної відповідальності не пізніш як через два місяці з дня його виявлення. 

 

Від редакції: Як відбувається накладання адмінштрафу

За ст. 254 КУпАП про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особо. 

Протокол складається у двох екземплярах, один з яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності. 

У разі відмови особи, яка притягається до адмінвідповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання (ст. 256 КУпАП). 

Далі згідно зі ст. 257 КУпАП протокол надсилається органу (посадовій особі), уповноваженому розглядати справу про адміністративне правопорушення. 

Тож адмінштрафи накладаються на посадових осіб підприємства на підставі рішення суду. Підставою для рішення суду є направлений в суд протокол постанови про накладання адмінштрафу, який виписує інспектор з праці під час перевірки роботодавців.

Аналітика від Дт-Кт: види відповідальності за порушення трудового законодавства та оплати праці

Автор: «Дебет-Кредит»

На підставі: Державна інспекція України з питань праці

Рубрика: Право і відповідальність/Відповідальність, санкції і штрафи

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Відповідальність, санкції і штрафи»