• Посилання скопійовано

Чи може фізособа з ЕЦП скористатись ним для подання звітності як самозайнята особа?

Фізособа, яка отримала КЕП, може скористатись ним для подання звітності в електронному вигляді як фізична особа – підприємець чи фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність

Чи може фізособа з ЕЦП скористатись ним для подання звітності як самозайнята особа?

Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до норм ПКУ, законів України від 22.05.2003 №851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» (далі – Закон №851) та від 05.10.2017 №2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (далі – Закон №2155) без укладення відповідного договору. Про це нагадують в Головному управлінні ДПС в Івано-Франківській області.

Відповідно до ст. 1 Закону №851 автор електронного документа – це фізична або юридична особа, яка створила електронний документ. Суб’єкти електронного документообігу – автор, підписувач, створювач електронної печатки, адресат та посередник, які набувають передбачених законом прав і обов’язків у процесі електронного документообігу.

Платник податків стає суб’єктом електронного документообігу після надсилання до контролюючого органу першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі з дотриманням вимог законів України №851 та №2155.

Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами, затверджений наказом Мінфіну від 06.06.2017 №557 (далі – Порядок №557) визначає основні організаційно-правові засади обміну електронними документами між СЕД.

Платник створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронній та паперовій формі, із зазначенням усіх обов’язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП) та печатки (за наявності), керуючись Порядком №557.

Надавачі електронних довірчих послуг мають право, зокрема, надавати електронні довірчі послуги з дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг. Пунктом 27 ч. 1 ст. 1 Закону №2155 визначено, що КЕП – удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням засобу КЕП і базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.

Сертифікат електронного підпису – електронне свідоцтво, що пов’язує відкритий ключ електронного підпису з фізичною особою та підтверджує щонайменше прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності).

Фізична особа, яка отримала КЕП у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, у визначеному законодавством порядку, може скористатись ним для подання звітності в електронному вигляді, як фізична особа – підприємець чи фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність.

Джерело: ДПС у Івано-Франківській області

Рубрика: Облік та звітність/Автоматизація

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Автоматизація»