
У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт №16000 «Про Державний бюджет України на 2027 рік». Ним передбачено встановити мінімальну зарплату з 1 січня 2027 року у розмірі 9 546 грн.
Відповідно до пп. 165.1.39 ПКУ до оподатковуваного доходу фізособи не включається вартість подарунків у негрошовій формі, а також призів переможцям і призерам спортивних змагань, у частині, що не перевищує 25% мінімальної зарплати, встановленої на 1 січня звітного року, у розрахунку на місяць.
Увага!
У 2027 році прогнозований неоподатковуваний ліміт становитиме: 9 546 грн × 25% = 2 386,50 грн.
Якщо вартість подарунка у негрошовій формі не перевищує 2 386,50 грн на місяць, ПДФО та військовий збір із неї не утримують. У додатку 4ДФ вартість такого подарунка відображають з ознакою доходу «160».
У разі перевищення встановленого ліміту оподатковується не вся вартість подарунка у негрошовій формі, а лише сума перевищення.
З неї утримують:
- ПДФО за ставкою 18% із застосуванням коефіцієнта за п. 164.5 ПКУ: 1,21951;
- військовий збір за ставкою 5% без застосування коефіцієнта.
У додатку 4ДФ вартість подарунка показують двома рядками:
- неоподатковувану частину — з ознакою доходу «160»;
- оподатковувану суму перевищення — з ознакою доходу «126».
Такий порядок наведено у роз’ясненні ЗІР, категорія 103.25 «Яким чином оподатковується ПДФО та за кою ознакою доходу відображається в додатку 4ДФ до Розрахунку ЮО або додатку ФІЗ-4ДФ до Розрахунку ФОП / НПД вартість подарунків не в грошовій формі, отриманих ФО від ЮО або самозайнятої особи?»
Приклад
Працівнику зробили подарунок у негрошовій формі вартістю 6 000 грн (в тому числі ПДВ). У 2027 році цей дохід треба буде оподаткувати наступним чином:
2 386,50 грн – не оподатковується і відображається в додатку 4ДФ з ознакою доходу «160»;
6 000 – 2 386,50 = 3 613,50 грн – оподатковується.
База оподаткування ПДФО: 3 613,50 х 1,21951 = 4 406,70 грн. Саме цю базу оподаткування відображаємо в додатку 4ДФ з ознакою доходу «126».
Сума ПДФО: 4 406,70 х 18% = 793,21 грн
Сума ВЗ: 3 613,50 х 5% = 180,68 грн.
Пільга за пп. 165.1.39 ПКУ поширюється лише на подарунки у негрошовій формі. Тому подарунок у грошовій формі оподатковують у повній сумі незалежно від його розміру, тобто ПДФО — 18% та військовий збір — 5%.
Підвищуючий коефіцієнт не застосовують, оскільки дохід надається у грошовій формі. У додатку 4ДФ усю суму відображають з ознакою доходу «126».
Зверніть увагу!
Наразі мінімальна зарплата у розмірі 9 546 грн передбачена лише проєктом Держбюджету. Остаточний неоподатковуваний ліміт подарунків на 2027 рік залежатиме від розміру мінімальної зарплати, встановленого ухваленим Законом про Держбюджет станом на 1 січня 2027 року.
Докладніше про показники на 2027 рік за проєктом Держбюджету читайте у новинах:
- Якими будуть мінімальна зарплата, прожитковий мінімум і посадові оклади у 2027?
- Мінімальна зарплата у 2027 році – 9546 грн
- Прожитковий мінімум у 2027 році – 3 559 грн: аналіз проєкту Держбюджету
- Мінімальний рівень зарплати при нарахуванні у 2027 році буде не менше 9 546 грн
- Штрафи за порушення трудового законодавства у 2027 році – від 9546 до 286 380 грн
- Добові на відрядження у 2027 році – до 954,60 грн: показник за проєктом Держбюджету
- Яким буде мінімальний розмір статутного капіталу у 2027 році
- Податкова соціальна пільга у 2027 році: розміри та поріг застосування за проєктом Держбюджету
- Розміри ЄСВ з 1 січня 2027 року: аналіз проєкту Держбюджету
- Індексація зарплати з 1 січня 2027 року знов обнуляється: аналіз проєкту Держбюджету
- Що зміниться для бізнесу у 2027 р. через нову мінзарплату 9546 грн: зарплати, податки, штрафи, інші наслідки
- Лікарняні та декретні у 2027 році: розміри, обмеження і практичні поради з урахуванням мінімальної зарплати 9546 грн
- Мінімальна зарплата, прожитковий мінімум, ЄСВ, ВЗ і ліміти для ФОП у 2027 році, а також інші важливі показники
- Якою буде зарплата працівників бюджетної сфери у 2027 році: розміри та обмеження
- Доплата до мінімальної зарплати 9546 грн у 2027 році: правила, приклади і рекомендації для роботодавців
- Розміри судового збору у 2027 році: повна таблиця від редакції
- Оподаткування зарплати – 2027: як збільшення МЗП і ПМ вплине на податки і суми «на руки» (приклади розрахунку)
- Доплата зарплати до мінімальної та нарахування мінімального ЄСВ-2027: поради і приклади для роботодавців
- Курс долара за проєктом Держбюджету-2027: 47,1 грн/$ у середньому за рік та 48,3 грн/$ на кінець періоду
- Відпустки працівників держорганів у 2027 році: порядок використання та компенсації
- КМУ презентував ВРУ Держбюджет-2027: головні етапи та терміни розгляду законопроєкту №16000
Текст проєкту Держбюджету можна завантажити за посиланням, а усі новини редакції про Держбюджет-2027 і його показники дивіться ось тут.
