• Посилання скопійовано

Розроблено проект договору про визнання електронних документів

Оприлюднено проект наказу Мінфіну, яким затверджується Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами та форма договору про визнання електронних документів

Розроблено проект договору про визнання електронних документів

Мінфін розробив та оприлюднив проект наказу (завантажити), яким затверджується:

1) Порядок обміну електронними документами з  контролюючими органами (завантажити).

2) Форма Договору про визнання електронних документів (завантажити).

 

Чому виникла така потреба змін?

Наразі порядок подання платниками податків податкової звітності в електронному вигляді регулюється Інструкцію № 233. Її було прийнято ще до набрання чинності Податкового кодексу і її норми так і не привели до норм Кодексу. Крім того, норми Наказу №233 не відповідають діючому механізму приймання документів в електронному вигляді у контролюючих органах. 

З огляду на це, з метою приведення у відповідність до ПКУ (у тому числі з урахуванням змін, внесених Законом №1797-VIII), врегулювання нормативно-правової бази щодо підготовки і подання електронних документів (у тому числі податкової звітності) до контролюючих органів та приведення до запровадженої у контролюючих органах процедури обміну електронними документами  виникла необхідність видання відповідного наказу Мінфіну.

 

Основною метою підготовки акта є визначення основних організаційно-правових засад обміну електронними документами між суб’єктами електронного документообігу. 

 

Що таке договір про визнання електронних документів?

Згідно з новим проектом Порядку, це договір приєднання, який визначає права та обов’язки сторін в процесі електронного документообігу та укладений шляхом приєднання автора до договору про визнання електронних документів в цілому шляхом надсилання заяви про приєднання до договору (завантажити).

Контролюючий орган, яким отримано Заяву про приєднання, розглядає таку заяву протягом одного робочого дня.

Підтвердженням про приєднання автора до договору є отримання автором позитивної другої квитанції, на яку накладається технологічний сертифікат контролюючого органу.

Підставами для відмови у прийнятті заяви про приєднання та, відповідно, приєднанні до договору, можуть бути:

  • відсутність автора на обліку у контролюючому органі;
  • невідповідність реєстраційних даних автора, зазначених у Заяві про приєднання, даним Єдиного державного реєстру та Державного реєстру фізичних осіб – платників податків;
  • наявність у Єдиному державному реєстрі запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи або припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця;
  • наявність в Державному реєстрі інформації про закриття реєстраційного номера облікової картки платника податків підписувача Заяви про приєднання (керівника) у зв’язку зі смертю;
  • наявність діючого Договору.

Дія договору може бути припинена за бажанням підписувача заяви про приєднання (керівника) шляхом подання ним особисто до контролюючого органу Заяви про припинення дії договору в паперовому вигляді із зазначенням причини припинення або за наявності однієї з таких підстав:

  • отримання інформації від АЦСК про завершення строку чинності (або скасування) посиленого сертифіката керівника;
  • отримання інформації з Єдиного державного реєстру про зміну керівника;
  • наявність в Єдиному державному реєстрі запису про державну реєстрацію припинення автора;
  • наявність в Державному реєстрі інформації про закриття реєстраційного номера облікової картки платника податків підписувача Заяви про приєднання (керівника) у зв’язку зі смертю.

 

Яка доля уже чинних електронних договорів?

Заплановано, що у разі прийняття цей наказ набере чинності через два місяці з дня його офіційного опублікування. Проте договори про визнання електронних документів, що на день набрання чинності цим наказом будуть чинними, продовжуватимуть діяти до виникнення підстав для припинення дії договору.

****

Зауваження та пропозиції щодо змісту регуляторного акта можна надавати: 

у письмовій та електронній формі протягом місяця з дня публікації цього оголошення за наступною адресою:

Міністерство фінансів України, 01008, м. Київ-8, вул. Грушевського, 12/2, e-mail: shekera@minfin.gov.ua.

Державна регуляторна служба України, вул. Арсенальна, буд. 9/11, м. Київ, 01011, е-mail: inform@dkrp.gov.ua.

Автор: «Дебет-Кредит»

На підставі: Міністерство фінансів України

Рубрика: Облік та звітність/Автоматизація

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Автоматизація»