Кабмін постановою від 26.09.2018 р. №775 затвердив обов’язкові вимоги до Довірчого списку, які спрямовані на забезпечення його функціонування, інформаційного наповнення, технічної підтримки, супроводження обміну інформацією між його складовими частинами з метою забезпечення довіри між суб’єктами відносин у сфері електронних довірчих послуг.
Рішення прийняте на виконання ч.2 с. 35 Закону №2155-VIII, який набирає чинності з 7 листопада 2018 року.
Прийняття постанови, на думку Кабміну, сприятиме формуванню нормативно-правової бази у сфері електронних довірчих послуг, зокрема:
- забезпечить створення та функціонування Довірчого списку,
- визначить заходи щодо його інформаційного наповнення, технічної підтримки, супроводження обміну інформацією між його складовими частинами.
Інформація, що міститься у Довірчому списку, є відкритою. Держателем Довірчого списку є Міністерство юстиції, яке відповідно до законодавства виконує функції центрального засвідчувального органу.
Держателем Довірчого списку є Міністерство юстиції, яке відповідно до законодавства виконує функції центрального засвідчувального органу.
Структура Довірчого списку містить такі відомості:
1) позначку розмітки (тег) Довірчого списку, що дає змогу ідентифікувати Довірчий список електронними пошуковими системами;
2) про Довірчий список та схему Довірчого списку, а саме:
- версію схеми Довірчого списку;
- порядковий номер Довірчого списку;
- тип Довірчого списку;
- інформацію про оператора схеми Довірчого списку: найменування, місцезнаходження, електронна адреса офіційного веб-сайту та адреса електронної пошти;
- інформацію про нормативно-правові акти, відповідно до яких здійснюється ведення Довірчого списку;
- дату публікації Довірчого списку;
- дату наступної публікації Довірчого списку;
3) про кваліфікованих надавачів:
місцезнаходження, контактну інформацію, найменування та семантичне найменування фізичної особи — підприємця або юридичної особи кваліфікованого надавача у форматі:
- для юридичних осіб: NTRUA — "номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань";
- для фізичних осіб — підприємців: PNOUA — "унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі" або TINUA — "реєстраційний номер облікової картки платника податків", або PASUA — "номер паспорта громадянина України у формі книжечки" (для фізичних осіб — підприємців, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу та мають відповідну відмітку у паспорті);
- для фізичних осіб — підприємців та юридичних осіб нерезидентів визначається за правилами, визначеними ДСТУ ETSI TS 119 612:2016 "Електронні підписи та інфраструктури. Довірчі списки" (ETSI TS 119 612:2016, IDT);
кваліфіковані електронні довірчі послуги, які надає кваліфікований надавач, включаючи назву таких послуг, набір ідентифікаторів, що забезпечують їх унікальність, визначення типу, статусу тощо, а також дату та час останньої зміни статусу;
історію змін статусів кваліфікованих електронних довірчих послуг кваліфікованого надавача (за наявності);
4) про електронну печатку центрального засвідчувального органу.