• Посилання скопійовано

Що таке електронні довірчі послуги? – роз'яснення від Мін'юсту

Закон «Про електронні довірчі послуги» дає можливість запровадити в Україні сучасні електронні методи ідентифікації особи, серед яких MobileID. Що це та як цей сервіс працює?

Що таке електронні довірчі послуги? – роз'яснення від Мін'юсту

7 листопада 2018 року набрав чинності Закон «Про електронні довірчі послуги», який дає можливість запровадити в Україні сучасні електронні методи ідентифікації особи, серед яких MobileID. Про це під час засідання Уряду повідомив Міністр юстиції Павло Петренко.

«Запровадження Закону «Про електронні довірчі послуги» забезпечить українців сучасними інструментами електронної комерції та комунікації з партнерами і державою», – підкреслив очільник Мін’юсту.

Завдяки нормам закону збільшено кількість державних послуг, які може отримати кожен українець, не виходячи з дому. Більше того, забезпечено конфіденційність та повний захист персональних даних, а електронна ідентифікація українських користувачів визнаватиметься в усьому світі.

«Важливою перевагою нового цифрового підходу є фіксація реального часу підписання електронних документів. Це захист бізнесу – достовірності й дійсності контрактів, які укладають он-лайн в режимі реального часу», – додав Міністр юстиції.

За його словами, реальністю для українських громадян та бізнесу стане отримання публічних послуг на території всього Європейського Союзу.

«Фактично це імплементація України в електронний цифровий простір ЄС», – заявив Павло Петренко.

Одним з ключових сервісів, який базуватиметься на новому законодавстві, стане послуга MobileID.

«Відсьогодні українцям доступний сучасний, простий і дуже зручний засіб ідентифікації особи – MobileID, або розпізнавання через мобільний телефон. Завдяки цьому наші громадяни зможуть отримувати державні послуги чи підписувати документи за допомогою мобільного пристрою», – наголосив очільник Мін’юсту.

Він підкреслив, що даний метод ідентифікації набагато надійніший за звичні для нас логін та пароль, його буде майже неможливо підробити чи викрасти злочинцям.

«Для того щоб скористатися послугою MobileID, треба звернутися до вашого мобільного оператора та оформити за допомогою паспорта й ідентифікаційного коду SIM-карту нового покоління. На неї буде записаний індивідуальний цифровий підпис», – підкреслив Міністр юстиції.

За його словами, нова технологія захищає дані за допомогою найсучасніших криптографічних алгоритмів, є доступною на всіх типах мобільних пристроїв, де встановлені операційні системи Android, iOS, Symbian тощо. Окрім цього, SIM-картки дають змогу працювати з декількома кваліфікованими сертифікатами одночасно, що зручно для громадян, які можуть виступати одночасно і фізичними, і юридичними особами.

Павло Петренко нагадав, що до початку дії закону повноцінно в Україні діяла лише електронна ідентифікація громадян через Електронний цифровий ключ, отримання якого вимагало витрати часу на відвідування органів, які займаються генерацією таких ключів.

Міністерство юстиції провело повну підготовку підзаконних нормативних актів, які дадуть можливість ефективно запроваджувати норми закону з перших днів.

«Разом з тим сьогодні Уряд підтримав постанову КМУ «Про затвердження Вимог у сфері електронних довірчих послуг та Порядку перевірки дотримання вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг». Документ забезпечить створення єдиного простору на основі системи електронних довірчих послуг з іншими країнами та гарантує захист персональних даних. Все це дасть можливість підвищити рівень довіри громадян до електронних послуг», – заявив Міністр юстиції.

Він також зауважив, що Мін’юст розробив ще 2 документи, які унормують проведення процедури оцінки відповідності у сфері електронних довірчих послуг, затвердять порядок взаємного визнання українських та іноземних відкритих ключів й електронних підписів.

***

Читайте також:

Джерело: Міністерство юстиції

Рубрика: Облік та звітність/Автоматизація

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Автоматизація»

  • ФОП у податковій відпустці, а ДПС нарахувала ВЗ: як скасувати?ʼ
    Рекомендації адвоката для всіх ФОПів, які опинилися в такій ситуації такі: слід надіслати до ДПС додатковий лист із проханням скасувати нарахування військового збору, у якому зазначити реєстраційний номер попередньо поданої заяви на відпустку
    06.06.2025621
  • Е-кабінет доопрацьовано: що та для кого змінилося?
    Е-кабінет доопрацьовано в частині використання еталонних довідників при внесенні заявником відомостей про країну громадянства, країну за місцем реєстрації та реквізитів рахунків фізичних осіб – благодійників до е-заяв за формами F1308303 та F1308402
    05.06.2025823
  • Як оновити ЕЦП від ІДД ДПС: алгоритм дій
    Оновити ЕЦП можна самостійно всього за кілька хвилин через сервіс дистанційного (повторного) формування сертифікатів за е-запитом. Дистанційно сформувати нові сертифікати зможуть лише ті користувачі, які мають чинні сертифікати
    04.06.202560
  • Як виправити помилки в полях заголовної частини ПН?
    Помилки у полях верхньої лівої частини ПН виправляються РК: у полі «Дата складання» зазначається дата виявлення помилки; у заголовній частині – дані із заголовної частини ПН; у розділі Б – зі знаком «-» (виводяться в «0») відповідні показники усіх рядків ПН
    03.06.202560
  • Як скасувати кваліфікований сертифікат ключа: поради ДПС
    Для скасування кваліфікованого сертифіката користувачу необхідно подати до представництва КНЕДП ДПС заяву на зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа
    02.06.202563