Останнім часом податківці приділяють цьому питанню достатньо багато уваги, видаючи лист за листом з роз'ясненнями. Зокрема, прочитати про це можна тут і тут.
Цього тижня маємо ще три листа на цю тему, в якій фіскали роз'яснили, що:
1) Вартість ремонтів орендованих основних засобів, як окремих об’єктів, після 1 січня 2015 року продовжує амортизуватися у складі балансової вартості активів, що визначена станом на 31 грудня 2014 року відповідно до ст. 144 -146 та 148 розділу ІІІ ПКУ у редакції, що діяла до 1 січня 2015 року (лист ГУ ДФС-Центрального офісу з обслуговування великих платників від 21.10.2015 р. №23381/10/28-10-06-11).
2) Балансова вартість об’єкта основних засобів, збільшена на суму поліпшень (ремонту) орендованих основних засобів, здійснених до 01.01.2015 та сформованих станом на 31.12.2014 за правилами податкового обліку, буде амортизуватись відповідно до положень п. 138.3 ПКУ у редакції, чинній з 01.01.2015 р. (Лист ДФСУ від 28.10.2015 р. №22780/6/99-95-42-03-15).
3) При визначенні фінансового результату до оподаткування у витратах враховується недоамортизована частина ремонту орендованого основного засобу по закінченню договору оперативної оренди (в тому числі у разі дострокового розірвання договору оренди).
При цьому при визначенні об’єкта оподаткування платник податку — орендар має збільшити фінансовий результат на суму недоамортизованої частини витрат на ремонт/поліпшення орендованих основних засобів, визначеної відповідно до НП(С)БО, та зменшити фінансовий результат на суму недоамортизованої частини витрат на ремонт/поліпшення орендованих основних засобів (Лист ДФСУ від 28.10.2015 р. №22779/6/99-95-42-03-15).
Аналітичний матеріал на цю тему читайте в тижневику "Дебет-Кредит" №46/2015 (16.11.2015)