• Посилання скопійовано

Особливості обліку об’єктів, які перебувають на території проведення АТО

Мінфін розповів, що об’єкти, які перебувають на території проведення АТО, мають обліковуватись у складі активів підприємства. Одночасно підприємство має визнати суми втрат від зменшення корисності щодо відповідних об’єктів

Особливості обліку об’єктів, які перебувають на території проведення АТО

Мінфін у листі від 29.06.2016 р. №31-11410-07-10/18732 пояснив, що бухоблік об’єктів основних засобів, що тимчасово перебувають на окупованій території та на території проведення АТО, здійснюється відповідно до нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку. Зокрема, нарахування амортизації на такі об’єкти здійснюється відповідно до П(С)БО 7.

Згідно з П(С)БО 28 на дату річного балансу підприємство має оцінювати, чи існують ознаки можливого зменшення корисності активу. Однією з таких ознак є суттєві негативні зміни в технологічному, ринковому, економічному або правовому середовищі, у якому діє підприємство, що відбулися протягом звітного періоду або очікувані найближчим часом.

Для цілей визначення зменшення корисності активів у звітному періоді підприємство може використовувати показники Балансу (звіту про фінансовий стан) (форма №1) за попереднім звітом.

Отже, об’єкти, які перебувають на території проведення АТО, мають обліковуватись у складі активів підприємства. Одночасно підприємство має оцінити негативний вплив змін в економічному і правовому середовищі та визнати суми витрат від зменшення корисності щодо відповідних об’єктів.

Крім того, зазначені підприємства зобов’язані провести інвентаризацію станом на перше число місяця, що настає за місяцем, в якому з’явилася можливість доступу до активів, первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку, та відобразити результати інвентаризації у бухгалтерському обліку відповідного звітного періоду.

У річній фінансовій звітності інформація про активи, до яких неможливо забезпечити безпечний та безперешкодний доступ, та зобов’язання і власний капітал, які не можуть бути документально підтверджені у зв’язку з відсутністю доступу до відповідних первинних документів та регістрів бухобліку, відображається за даними бухгалтерського обліку.

При цьому інформація про відсутність доступу до активів та первинних документів підприємства зазначається у примітках до фінансової звітності.

Автор: «Дебет-Кредит»

На підставі: Мінфін

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Облік окремих операцій»