У Києві вже працюють акредитовані центри сертифікації ключів. Вони безкоштовно надають платникам податків ключі електронного цифрового підпису, що дозволяють передавати податкову звітність в електронному вигляді.
ДПС опублікувала інструкцію, як подати звітність через Інтернет. Для цього платники податків повинні виконати шість кроків:
1-й крок.Укласти з податковою інспекцією договір про визнання електронних документів. Текст договору та безкоштовне програмне забезпечення столичні платники податків отримують у податкових інспекціях Києва, а також на сайтах ДПС України і ДПС у м. Києві.
2-й крок.Платник податків безкоштовно отримує у будь-якому представництві Центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДПС посилені сертифікати відкритих ключів (електронні цифрові підписи — ЕЦП). Також для платників податків збережено право на отримання ключів будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів, з яким ДПСУ уклала угоду.
3-й крок.Два примірники заповненого договору, засвідчені печаткою, а також посилені сертифікати відкритих ключів на електронних носіях платник податків подає до податкової інспекції. Важливо знати, що укласти зазначену угоду можна і безпосередньо через Інтернет.
4-й крок.Платник здійснює встановлення програмного забезпечення для формування податкових документів в електронному вигляді і засобу шифрування.
5-й крок.Створює податковий документ в електронному вигляді, при цьому програмне забезпечення «підказує» про помилки у документі. Унаслідок цього платник їх виправляє і не витрачає час та кошти на уточнюючі звіти і штрафи, пов’язані з арифметичними помилками.
6-й крок.Для надіслання готового електронного звіту через Інтернет на підготовлений в електронному вигляді документ накладаються електронні цифрові підписи посадових осіб у такому порядку: першим — ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтери), другим — керівника, третім — печатка платника податків. За відсутності у платника податків посади бухгалтера ЕЦП накладаються у такому порядку: першим — ЕЦП керівника, другим — ЕЦП печатки платника податків. Підготовлений документ надсилається на адресу центру обробки електронних звітів ДПАУ zvit@sta.gov.ua. Другий примірник податкового документа в електронному вигляді зберігається у платника податків.
Від органів ДПС платник податків отримує квитанції про прийняття звітності податковими органами на центральному та районному рівні, які є свідченням того, що платник виконав у повному обсязі свої зобов’язання з подання звітності згідно із законодавством.