• Посилання скопійовано

Якщо у ФОПа три місяці немає доходу – прощавай, ліцензія на підакцизку!

Відсутність протягом трьох повних календарних місяців поспіль у ФОПв, що не має найманих працівників, встановленого статтею 42 Закону №3817 розміру загального місячного оподатковуваного доходу є підставою для припинення дії ліцензії, отриманої таким суб’єктом

Якщо у ФОПа три місяці немає доходу – прощавай, ліцензія на підакцизку!

Нагадаємо, що Законом від 16.07.2025 №4536-ІХ були внесені зміни до ПКУ та низки інших законів. Зміни мають різні дати набрання чинності, але в основному це 1 жовтня 2025 року (з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування). Про зміни, які стосуються операцій з пальним, алкоголем та тютюновими виробами, ми докладно розповідали у статті за посиланням.

Наразі зʼявився текст листа Мінфіну від 09.10.2025 №11320-02-2/28962 щодо нюансів визначення доходу ФОПів з метою подальшого використання ліцензій на підакцизні товари.

В цьому листі фахівці Мінфіну відповіли на питання щодо класифікації як порушення відсутності встановленого розміру загального місячного оподатковуваного доходу у випадках, коли фізична особа-підприємець фактично не здійснювала діяльності протягом певного місяця (відсутні покупці, тимчасове припинення діяльності, хвороба тощо), а також чи є це підставою для анулювання відповідної ліцензії.

Висновок Мінфіну на підставі норм Закону №3817: відсутність протягом трьох повних календарних місяців поспіль у суб’єкта господарювання, зареєстрованого як ФОП, що не має найманих працівників, встановленого ст. 42 Закону №3817 розміру загального місячного оподатковуваного доходу є підставою для припинення дії ліцензії, отриманої таким суб’єктом.

Нагадаємо, що для фізичних осіб-підприємців без найманих працівників, які отримали зазначені ліцензії:

  • розмір загального місячного оподатковуваного доходу має становити не менше 2 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року (у 2025 році – 16000 грн);
  • для торговельних точок, що знаходяться за межами обласних центрів (умови аналогічні до наведених вище), цей розмір має становити не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати (у 2025 році – 12000 грн).

У разі невиконання цих вимог протягом трьох повних календарних місяців поспіль факт порушення, встановлений контролюючим органом під час перевірки та зафіксований в акті, є підставою для анулювання ліцензії (п. 49 та 50 ч. 2 ст. 46 Закону №3817).

Ця норма діє з 1 жовтня 2025 року. 

***

Ми у редакції «Дебет-Кредит» зробили найповніший аналіз усіх змін за Законом №4536 і виклали його аж у 5 статтях. Ось посилання:

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Ліцензії і дозволи

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Ліцензії і дозволи»