• Посилання скопійовано

Оскарження дій ДПС платниками податків

Які дії суб'єктів господарювання при необґрунтованій відмові ДПС в прийнятті звітності засобами телекомунікаційного зв’язку?

Оскарження дій ДПС платниками податків

Відповідно до пункту 49.12. статті 19 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VІ (далі – ПКУ) у разі отримання відмови органу державної податкової служби у прийнятті податкової декларації платник податків має право:

1) подати податкову декларацію та сплатити штраф у разі порушення строку її подання (підпункт 49.12.1 пункт 49.12 стаття 49 ПКУ);

2) оскаржити рішення органу державної податкової служби у порядку, передбаченому статтею 56 ПКУ (підпункт 49.12.2 пункт 49.12 стаття 49 ПКУ).

Згідно з пунктом 49.13. статті 49 ПКУ у разі якщо в установленому законодавством порядку буде встановлено факт неправомірної відмови органом державної податкової служби (посадовою особою) у прийнятті податкової декларації, остання вважається прийнятою у день її фактичного отримання органом державної податкової служби.

Відповідно до пункту 49.14. статті 49 ПКУ за кожною заявою платника податків щодо порушення посадовою особою органу державної податкової служби цієї статті в обов’язковому порядку проводиться службове розслідування відповідно до закону. За результатами такого розслідування винна посадова особа органу державної податкової служби притягується до відповідальності відповідно до закону. Згідно з пунктом 56.1. статті 56 ПКУ рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

Відповідно до пункту 56.2. статті 56 ПКУ у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов’язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення.

Згідно з пунктом 56.3. статті 56 ПКУ скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі (та у разі потреби - з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статті 44 цього Кодексу) протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Отже, суб’єкт господарювання при необґрунтованій відмові ДПС в прийнятті звітності засобами телекомунікаційного зв’язку може оскаржити дії в адміністративному або судовому порядку.

У разі оскарження дій в адміністративному порядку, суб’єкт господарювання подає письмову скаргу протягом 10 календарних днів, від дня отримання відмови у прийнятті звітності, з одночасним поданням податкової декларації на паперових носіях.

У разі оскарженні дій в судовому порядку, суб’єкт господарювання подає скаргу до суду, яким і буде прийнято відповідне рішення. 

Джерело: ДПІ у Шевченківському районі м. Києва

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Звітність»