• Посилання скопійовано

ДФСУ відкликала свій лист щодо подання уточнюючих декларацій з плати за землю госпсуб’єктами, у яких в користуванні є лісові землі

На вимогу Комітету ВРУ з питань податкової та митної політики ДФСУ відкликала лист №26938/7/99-99-12-03-05-17 від 31.08.2018 р. Цим листом ДФСУ раніше вимагала подання уточнюючих декларацій з плати за землю суб’єктами господарювання, у яких в користуванні є лісові землі, не пізніше 20.09.2018 року

ДФСУ відкликала свій лист щодо подання уточнюючих декларацій з плати за землю госпсуб’єктами, у яких в користуванні є лісові землі

Про який лист йдеться? 

Про відкликаний нині лист ДФСУ від 31.08.2018 року №26938/7/99-99-12-03-05-17 (текст листа не оприлюднений) ми повідомляли тут.

Зокрема, у листі зазначалося, що з 15.08.2018 року набрав чинності Закон №2497. Цим Законом внесені зміни до ст. 273 ПКУ, відповідно до яких лісові землі підлягають оподаткуванню земельним податком.

З метою дотримання вимог законодавства, суб’єкти господарювання, у яких в користуванні є зазначені вище земельні ділянки, повинні подавати податкові декларації з плати за землю (земельний податок).

А далі податківці згадували про ще одну норму ПКУ. Так, відповідно до ст. 286 ПКУ, у разі зміни протягом року об'єкта та/або бази оподаткування, декларації з плати за землю подаються юридичними особами протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни.

На підставі цієї норми ДФСУ вимагала: вперше декларування земельного податку за лісові землі, що використовуються для ведення лісового господарства, юридичні особи повинні здійснити шляхом подання податкових декларацій (звітних, уточнюючих) не пізніше 20 вересня поточного року за період, починаючи з 15.08.2018 року.

Водночас, податківці звертали увагу, що ставки земельного податку визначаються рішеннями місцевих рад (міських, селищних, сільських) та об’єднаних територіальних громад. Отже, щоб мати можливість задекларувати нові податкові зобов’язання з лісових земель, платники податку повинні були мати рішення відповідної місцевої ради із встановленими ставками цього податку.

 

Чому Комітет був проти? 

У листі від 19.09.2018 р. №04-27/10-586(193592) Комітет, у зв’язку із надходженням численних звернень лісогосподарських підприємств щодо цього питання із скаргами на неприйняття ДФСУ та Мінфіном належних заходів реагування та тиск територіальних контролюючих органів, нагадав наступне. 

По-перше, рішення органів місцевого самоврядування про встановлення земельного податку за лісові землі можуть бути прийняті та повинні бути оприлюднені до 15 липня 2019 року. 

По-друге, справляння земельного податку за лісові землі можливе лише з 1 січня 2020 року.

Отже, вимоги визначити та задекларувати суму цього податку за період з 15.08.2018 р. до 31.12.2018 р. є, на думку Комітету, є безпідставними. 

На підставі згаданого у листі обґрунтування та презумпції правомірності рішень платника податків, як основного принципу побудови податкового законодавства України (пп.  4.1.1 ПКУ) Комітет вимагав терміново відкликати лист ДФСУ від 31.08.2018 р. №26938/7/99-99-12-03-05-17.

Звісно, про це треба було повідомити головні управління ДФС у областях, м. Київ та Офіс великих платників ДФС, а також платників цього податку.

Окреме задоволення – це прохання від Комітету до ДФСУ (а опосередковано – і до Мінфіну): «Надалі просимо не допускати вільного трактування норм податкового законодавства, у тому числі шляхом надання територіальним контролюючим органам доручень, які на цьому базуються»! 

На виконання цього «ультиматуму» ДФСУ та Мінфіну давався вкрай короткий термін – про прийняті заходи Комітет просив повідомити 20 вересня 2018 року.

Результат був дуже швидким. 

ДФСУ листом від 19.09.2018 р. №29130/7/99-99-12-02-02-17 відкликала лист №26938/7/99-99-12-03-05-17 до прийняття узгодженого рішення із зазначених у ньому питань із Мінфіном. 

Таким чином, ті, хто не подав відповідні уточнення через відсутність встановлених ставок податку, можуть зітхнути із полегшенням. Штрафів за таке неподання та не сплату податку в 2018 році не буде. 

Більш того, виходячи з позиції Комітету, і в 2019 році сплачувати його не доведеться – новий податок буде стягуватися аж у 2020-му році. Втім, чи погодяться із цим ДФСУ та Мінфін, чекатимемо на їхні подальші роз’яснення.  

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Звітність»

  • Скільки транзитних декларацій оформлено у І кварталі 2025 року?
    У І кварталі 2025 року ДМС оформила 25,8 тис. транзитних декларацій, що на понад 2 тис. більше, ніж у попередньому кварталі. Це найбільша кількість декларацій за квартал з початку приєднання України до Конвенції про процедуру спільного транзиту
    18.04.202511
  • Продаж авто: як відзвітувати та сплатити податки?
    Якщо фізособа продала рухоме майно і з цього доходу не було сплачено ПДФО або ВЗ, то вона зобов’язана до 1 травня року, наступного за звітним, подати декларацію про майновий стан і визначити відповідні ПЗ та до 1 серпня сплатити такі ПЗ
    18.04.202519
  • Чи можна сформувати заяву-розрахунок за паперовими лікарняними?
    В особистому кабінеті на вебпорталі е-послуг ПФУ страхувальники можуть сформувати заяву-розрахунок на підставі даних паперового листка непрацездатності. Для цього у формі заяви-розрахунку потрібно зазначити тип листка непрацездатності – “паперовий”
    18.04.2025543
  • Як заповнити таблицю 1.1 додатка 2 до декларації з ПДВ?
    У таблиці 1.1 додатка 2 розшифровується вся сума ПДВ до бюджетного відшкодування, яка виникла за рахунок коригування ПЗ за операцією з експорту РЕЗ, та заповнюється у разі декларування такої суми до бюджетного відшкодування у графі 9 таблиці 1 додатка 2
    18.04.202589
  • Скільки декларацій про майновий стан вже подано за 2024 рік?
    Наразі сума задекларованих доходів становить 88,2 млрд грн. Це на 32,7 млрд грн більше, ніж в аналогічному періоді минулого року. На 14 квітня вже подано понад 104 тис. декларацій про майновий стан. Це – 101% від показника минулорічної кампанії
    17.04.202526