Мін'юст наголошує, що з 11 липня 2021 року необхідно подати державному реєстратору відомості про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, це стосується зокрема громадських організацій та громадських спілок. Розглянемо найпоширеніші питання щодо внесення кінцевого бенефіціарного власника громадських організацій та громадських спілок.
Що означає поняття кінцевий бенефіціарний власник (далі – КБВ)?
Кінцевим бенефіціарним власником для юридичних осіб є будь-яка фізична особа, яка здійснює вирішальний вплив на діяльність юридичної особи (в тому числі через ланцюг контролю/володіння) (відповідно до пункту 30 частини першої статті 1 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення»).
Чи необхідно подавати відомості про КБВ громадським об’єднанням?
Громадські об’єднання зобов’язані зберігати і регулярно оновлювати інформацію, достатню для ідентифікації згідно з вимогами закону кінцевих бенефіціарних власників (контролерів), а також надавати її державному реєстратору у випадках та в обсязі, передбачених законом (відповідно до пункту 1 частини сьомої статті 23 Закону України «Про громадські об’єднання»).
У який строк необхідно подати документи про КБВ до органу реєстрації?
Первісне подання відомостей про КБВ необхідно здійснити до 10 липня 2022 року включно. Відомості про КБВ подаютьсянавіть при наявності відповідної актуальної інформації в Єдиному державному реєстрі (про це окремо зазначено у листі Міністерство юстиції України від 09 липня 2021 року №32032/8.4.4/32-21 «Щодо оновлення відомостей про кінцевих бенефіціарних власників»).
Які документи необхідно подати громадським об’єднанням для оновлення відомостей про КБВ?
Для оновлення в Єдиному державному реєстрі відомостей про КБВ державному реєстратору необхідно падати наступні документи:
- заяву щодо державної реєстрації юридичної особи — громадського формування — форма 4 (сторінки 1, 2, 3, 6);
- структуру власності за формою та змістом відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 19.03.2021 №163 «Про затвердження Положення про форму та зміст структури власності»;
- витяг, виписку чи інший документ з торговельного, банківського, судового реєстру тощо, що підтверджує реєстрацію юридичної особи — нерезидента в країні її місцезнаходження, — у разі коли засновником юридичної особи є юридична особа — нерезидент (у разі наявності КБВ);
- нотаріально засвідчену копію документа, що посвідчує особу, яка є КБВ юридичної особи, — для фізичної особи — нерезидента та, якщо такий документ оформлений без застосування засобів Єдиного державного демографічного реєстру, — для фізичної особи — резидента (у разі наявності КБВ).
Із зразками складання схематичного зображення структури власності можна ознайомитися на офіційному вебсайті Міністерства фінансів України у рубриці «Фінансовий моніторинг» за посиланням.
Які відомості про КБВ необхідно зазначати у заяві?
У разі наявності КБВ юридичної особи в заяві зазначається наступна інформація:
- прізвище, ім’я, по батькові (за наявності);
- дата народження;
- країна громадянства;
- серія та номер паспорта громадянина України, або паспортного документа іноземця;
- місце проживання;
- реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності);
- повне найменування та ідентифікаційний код (для резидента) засновника юридичної особи, в якому ця особа є кінцевим бенефіціарним власником;
- характер та міра (рівень, ступінь, частка) бенефіціарного володіння (вигоди, інтересу, впливу).
У разі відсутності в юридичної особи кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника (якщо засновник – юридична особа), в заяву вноситься обґрунтована причина його відсутності.
Хто може подати документи для державної реєстрації?
Документи щодо оновлення відомостей про КБВ можуть подавати:
- керівник юридичної особи особисто;
- представник юридичної особи (підписант), відомості про якого містяться в Єдиному державному реєстрі;
- уповноважена особа за нотаріально посвідченою довіреністю.
Куди подавати документи?
Громадські об’єднання можуть подавати документи:
- державному реєстратору відповідного територіального управління Міністерства юстиції України у межах області;
- до центру надання адміністративних послуг, який уповноважений приймати документи для державної реєстрації, з подальшим направленням документів на розгляд державному реєстратору.
Всі новини на тему бенефіціарів можна знайти за посиланням.
***
УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!