Пенсійний фонд постановою від 01.06.2022 р. №8-1 (зареєстрована в Мін'юсті від 14.07.2022 р. за №781/38117) затвердив Порядок подання звітів через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України.
Цей порядок визначає механізм подання до ПФУ через вебпортал електронних послуг Фонду звітів, передбачених п. 19 Порядку№1740, у вигляді електронного документа з використанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису. Йдеться про подання звітів:
- операторами стільникового рухомого зв’язку, які подають до 20 числа місяця, що настає за звітним кварталом, органам ПФУ за місцезнаходженням юридичної особи звіт про нарахування та сплату збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з послуг стільникового рухомого зв’язку;
- казенними підприємствами пробірного контролю, які подають до 20 числа місяця, що настає за звітним, до органів ПФУ за місцезнаходженням цих підприємств звіт про нарахування (утримання) та сплату збору на обов’язкове державне пенсійне страхування під час здійснення клеймування виробів державним пробірним клеймом;
- нотаріусами, які подають щокварталу до 20 числа наступного місяця органам ПФУ за місцем розташування державної нотаріальної контори або робочого місця приватного нотаріуса звіт про укладені договори купівлі-продажу нерухомого майна та сплату збору на обов’язкове державне пенсійне страхування.
Подання Звіту через вебпортал здійснюється з використанням технологій віддаленого доступу (вебтехнологій) та автоматизованої передачі і обробки інформації і включає самостійну реєстрацію уповноваженої особи на вебпорталі та заповнення нею обов'язкових реквізитів електронного документа.
Створення Звіту здійснюється шляхом заповнення обов'язкових реквізитів електронного документа на вебпорталі. Завершується накладанням на нього електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису уповноваженої особи.
Якщо у Звіті виявлено помилку після завершення строків його подання, визначених п. 19 Порядку №1740, уповноваженою особою подається уточнюючий Звіт за період, за який була допущена помилка. Уточнюючий Звіт подається шляхом заповнення всіх обов'язкових реквізитів електронного документа та проставлянням у ньому позначки "Уточнюючий".
Отриманий Фондом Звіт реєструється програмним забезпеченням вебпорталу, про що автоматично інформується уповноважена особа шляхом надсилання їй квитанції через електронний кабінет на вебпорталі.
У квитанції зазначаються реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого (із зазначенням причини) Звіту, результати його обробки (дата та час приймання (реєстрації), результати автоматизованої перевірки. Якщо уповноваженій особі не надійшла квитанція про приймання (реєстрацію) Звіту, він вважається не отриманим Фондом.
Ця постанова набере чинності через десять днів з дня її офіційного опублікування. Постанову опубліковано в "Офіційному віснику" від 29.07.2022 Р. №58. Вона почне діяти з 7 серпня.