• Посилання скопійовано

Як бухгалтеру стати фінансовим директором: «7 хвилин» з Костянтином Єрохіним

Поговоримо про 7 кроків, які потрібно зробити на шляху від головного бухгалтера до фінансового директора



10 років назад я працював бухгалтером і коли змінив професію на фінансиста, то зрозумів, що це різні ролі, різні підходи, які при цьому використовують одні джерела, одне інформаційне поле.

Зараз дуже багато головних бухгалтерів виконують обов’язки фінансового директора або менеджера, тому що керівники вважають, що це одне і те саме.

Для мене бухгалтерія і фінанси, це як гра в шахи - ти можеш грати за чорних або за білих. І навіть, якщо при цьому ти граєш сам з собою, то потрібно або повертати дошку правильною стороною, або сідати навпроти і ти зможеш перемогти одночасно і чорними, і білими.

Так і головний бухгалтер, який виконує обов’язки фінансового директора, повинен вміти переключати ролі і розуміти, якими фігурами він зараз грає. До речі, кваліфікованому головному бухгалтеру досить просто стати професіоналом у фінансах, але далеко не кожен фінансист зможе бути крутим головним бухгалтером, повірте мені на слово.

 

1. Дивіться у майбутнє, не в минуле

Бухгалтерія — це облік по факту, складаються звіти про події, які відбулися 40 і більше днів назад. Навіть зарплата нараховується за місяць, що вже минув. А для бізнесу важливо отримувати актуальну онлайн інформацію, фінансові показники, які миттєво покажуть стан і поточну ситуацію на яку треба реагувати. Для порівняння: ми міряємо температуру і одразу приймаємо ліки, а не ставимо діагноз через 40 днів після того як захворіли.

 

2. Споживачі інформації — хто вони?

Бухгалтери працюють на податкову і державу. Пам’ятаєте той анекдот про податковий звіт, де бухгалтеру отримувати зарплату в податковій? Бухгалтерія слідкує за виконанням правил, які нав’язані бізнесу зовні і часто заважають, а не допомагають. І саме через це іноді бухгалтерів сприймають як людей, що встановлюють обмеження, перешкоджають.

Фінансовий менеджмент — про те, що потрібно людям в компанії. Людям, які приймають рішення, щоб мати реальне розуміння, що відбувається і наскільки бізнес успішний.

 

3. Зосередьтесь на людях, а не на числах

Треба бачити реальну картину, людей які створюють бізнес, рухають його вперед. Компанія — це не документи і не набір обладнання та товару, це колектив, колектив об’єднаний спільною ідеєю, досягненням мети. Відсутність печатки чи папірця не означає, що чогось не сталось насправді. Дуже часто результати бізнесу є такими, які ще не містяться в документах, але про які вже слід знати і відповідним чином реагувати.

 

4. Головне результат, а не дотримання вимог

Знайома ситуація на слайді? Як часто ми виконуючи правила і встановлені вимоги, не бачимо за лісом дерев і концентруємось на якихось дрібних деталях, а не на чомусь дійсно суттєвому. Той хто хоче — шукає можливості, хто не хоче — шукає причину.

 

5. Сервіс, а не перешкоди

Уявіть, що всі ваші співробітники - це клієнти, яким треба продати ваші послуги. Ваше завдання — зробити все максимально якісно, швидко, щоб споживачі лишилися задоволеними і приходили до вас знову і знову. Чи будете ви закривати на перерву ваш магазин, якщо в обід до вас приходить найбільше клієнтів? Аналізуйте всі стандарти і правила з точки зору ваших споживачів. Чи зручно їм користуватися послугами, які ви надаєте? Чим ваші послуги кращі від аналогічних на ринку? Які ваші переваги?

 

6. Сутність важливіша за форму

Ще одна порада — мислити категоріями бізнесу, а не обліку, виходити за рамки документального оформлення. В цьому разі вираз «Труби можуть бути паперовими, але документи мають бути залізними» треба використовувати навпаки, адже бізнес з продажу паперових труб навряд чи зможе бути успішним.

 

Джерело: 7eminar.com

Рубрика: «Дебет-Кредит»/Новини партнерів

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Новини партнерів»