• Посилання скопійовано

Програмні РРО з 01.08.2020 року: «7 хвилин» з Тимуром Алієвим

З 1 серпня мають стартувати програмні РРО. Як це буде, поговоримо у черговому випуску



З 1 серпня мають стартувати програмні РРО. Підготувався до цієї дати і Мінфін. Наказом від 23.06.2020 р. №317 затверджено:

  • Порядок реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі - Порядок №317/1);
  • Порядок визначення діапазону, видачі, резервування, використання фіскальних номерів, що присвоюються електронним розрахунковим документам під час роботи програмного реєстратора розрахункових операцій в режимі офлайн (далі - Порядок №317/2).

Усю діяльність програмного РРО можна розділити на три етапи.

Робота у звичайному онлайн-режимі, там де ПРРО формує електронні розрахункові документи, надсилає їх на сервер ДПС. Опісля сервер ДПС присвоює йому фіскальний номер і цей номер уже в онлайн-обміні надсилається ПРРО. Після цього вже електронний або паперовий документ надається покупцю.

Крім того, є так званий "режим офлайн". Це якщо через певні причини у нас не буде зв’язку з сервером. В такому разі програмний РРО формуватиме якісь певні розрахункові документи з тієї порції номерів, яка буде заздалегідь йому надана. А вже після того, як відновиться зв'язок з сервером, все буде передано до сервера ДПС.

І ще один режим - коли у нас РРО фактично не працює. Згідно з п. 3 р. І Порядку №317/1, саме ДПС забезпечує безкоштовне програмне рішення для використання суб’єктами господарювання програмних РРО, а інформація щодо такого програмного рішення має оприлюднюватися в Електронному кабінеті, що функціонує відповідно до ст. 42-1 ПКУ. Після встановлення безкоштовного програмного рішення на відповідний пристрій, гаджет, такий програмний РРО підлягає реєстрації згідно з цим Порядком. У цьому порядку докладно прописані механізми реєстрації, перереєстрації, скасування реєстрації та взагалі роботи з таким РРО.

Крім того, в додатку до Порядку №317/1 наведено кілька форм, які обов’язково будуть застосовуватися під час роботи з програмним РРО. Зокрема, це:

  • форма №1-ПРРО "Заява про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій". Застосовувати її будемо як під час реєстрації, так і під час якихось змін чи під час перереєстрації та скасування реєстрації;
  • форма №2-ПРРО "Повідомлення про виявлення несправності програмного РРО". Адже коли програмне РРО не буде працювати, ми протягом дня маємо подати про це повідомлення в податкову;
  • форма №3-ПРРО "Повідомлення про відкриття зміни програмним РРО". Щоразу як ми будемо працювати з цим гаджетом, будемо відкривати зміну, повідомляти про це в податкову, а вже після того як зміну закриємо, сформуємо так званий Z-звіт в електронному вигляді, який так само маємо передати в податкову;
  • форма №4-ПРРО "Повідомлення про проведення розрахункових операцій у період відсутності зв’язку між програмним реєстратором розрахункових операцій та фіскальним сервером". Якщо або відсутність Інтернету, або через завантаженість фіскального серверу ми не зможемо працювати в режимі онлайн, будемо переходити в режим офлайн. І як тільки ми перейдемо в режим офлайн, треба буде сформувати повідомлення, що ми починаємо працювати в режимі офлайн.

При цьому постає логічне запитання: а як саме працюватиме режимі офлайн і за рахунок чого у разі відсутності зв’язку з податковою будуть формуватися ці фіскальні податкові номери? Нашим документом, що буде формувати по РРО. Згідно з розділом ІІ Порядку №317/2, коли ми будемо реєструвати програмне РРО, то під час присвоєння програмному РРО фіскального номера та внесення його до реєстру, програмному РРО буде присвоюватися 2 тис. фіскальних запасних номерів, які він буде використовувати під час роботи в режимі офлайн і, зокрема, за рахунок цих 2 тис. номерів розрахунковим документам будуть присвоюватися певні номери. А наступна порція - це щоразу після приймання фіскальним сервером від ПРРО пакета створених ним копій електронних розрахунковий документів із присвоєнням їм у режимі офлайн фіскальних номерів з діапазону. І наступна порція вже буде відповідати тій кількості тих документів, які сервер отримає після режиму офлайн. Умовно кажучи, нам видали 2 тис. номерів, ми використали десь 250 під час режиму офлайн, як тільки зв'язок відновився - ми ці 250 номерів відправили на сервер і, звісно, сервер нам формує чергову порцію у 250 номерів.

Також наказом №317 внесено зміни в звичні нам порядки щодо застосування класичних РРО, щодо ведення книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок, щодо порядку опломбування реєстраторів розрахункових операцій.

 ***

Читайте також:

***

УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Джерело: 7eminar.com

Рубрика: «Дебет-Кредит»/Новини партнерів

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Новини партнерів»