Тема ця дуже актуальна – тим паче, що ми живемо в часи, коли втратити, на жаль, можна все. Втім, навіть в мирний час досить часто користувачі популярних бухгалтерських програм (М.E.Doc, BAS чи 1С:Підприємство, КЕП, файли Word/Excel тощо) втрачають важливу інформацію. Дуже добре, якщо збереглася актуальна резервна копія, проте, на жаль, частіше виникають ситуації, коли відновити дані неможливо.
Тільки уявіть: ви приходите на роботу, а комп’ютер не вмикається…
Через кілька годин технічний персонал вам повідомляє, що відновити нічого не вийде, резервної копії немає... У результаті ви усе втратили: базу даних бухгалтерських програм, всі поточні офісні документи і шаблони. Все-все-все… Уявили? Для бухгалтера це як страшний сон!
І якщо з Медком ще півбіди (багато звітів туди можна втягнути), то відновлювати облік у таких програмах, як BAS чи 1С:Підприємство доведеться з першої дати введених залишків (найчастіше квартал або два назад), і за витратами часу така робота прирівнюється до впровадження з нуля, оскільки відновлювати документи і шаблони – це, по суті, наново їх створювати.
Усієї цієї величезної праці і стресів можна уникнути, якщо знати що і як може вийти з ладу і як цьому протистояти заздалегідь. Про це і поговоримо у статті.
Отже, найчастіше втрата даних відбувається у чотирьох випадках, для кожного з яких є способи, здатні якщо не повністю вберегти від загрози, то звести її до мінімуму.
Віруси зашифрували або знищили дані.
Як боротися: Антивірус і постійне оновлення операційної системи дозволить якісно протистояти вірусним атакам.
Архівна копія врятує від самого «вірусного» вірусу, особливо якщо її правильно зробити.
Вихід з ладу комп’ютера внаслідок зникнення електрики або подачі високої напруги.
Джерело безперебійного живлення (ДБЖ або UPS) дозволить комп’ютеру пережити миттєві зникнення живлення, закрити коректно усі програми і вимкнути сам комп’ютер навіть за повної відсутності електроенергії.
Знову ж таки – регулярні архівні копії допоможуть уникнути неприємностей.
Вихід з ладу жорсткого диска, поява так званих битих кластерів та ін.
Їх кількість може сягати критичної відмітки і в результаті інформація “затирається” порожнечею. Биті кластери входять до ТОП-3 причин втрати інформації. Вони найчастіше з’являються внаслідок неодноразової втрати живлення. Друга найпоширеніша причина - це строк використання жорсткого диска, тобто звичайна старість. Якщо вашому комп’ютеру більше 5 років, то ви в зоні ризику.
Отож, регулярно створюйте резервні копії важливих програм!
Окупація, вилучення, крадіжка тощо.
Повторюємо вкотре – ситуацію врятує тільки архівна копія.
Таким чином, ми бачимо, що є різні варіанти захисту інформації від втрати, для кожного користувача він свій.
Проте в усіх перерахованих випадках «панацеєю» є архівна копія (бекап, архів). Це копія того, що для вас є цінним і важливим.
Висновки і рекомендації користувачам докладно розповідаємо у повній версії статті на сайті ТУТ.
Переглянувши матеріал, ви дізнаєтеся у подробицях:
- які дані варто зберігати?
- яким чином зробити архів?
- як часто його робити?
- де краще зберігати резервні копії?
- що таке глибина збереження даних?
- правило збереження даних «3-2-1»
- і найголовніше – чіткі інструкції, як зробити копії популярних бухгалтерських програм.
Сподіваємось, наші поради дозволять вам мінімізувати ризики, уникнути грошових і часових втрат. Повірте, на дотримання цих заходів безпеки у вас піде значно менше часу та ресурсів, ніж на відновлення УСІХ загублених первинних даних.
З повагою, команда ТОВ “Системи для бізнесу”. Техпідтримка М.E.Doc, ПРРО, BAS, KBS, КЕП: (067)350-24-00, (099)350-99-00 – багатоканальні, сайт sys2biz.com.ua