• Посилання скопійовано

«Дебет-Кредит» за тиждень. Найкоротші бухгалтерські новини за 17–22 вересня

Знайомимося з основними цифрами Держбюджету-2019; перевіряємо, чи немає нас в оновленому плані-графіку перевірок ФОП (чи з питань ЄСВ і ПДФО); готуємося до комплексних перевірок з питань праці; подаємо повторно звіт з ЄСВ (тільки якщо отримали негативну квитанцію №2 13 вересня)… та просто вивчаємо усі найважливіші новини за минулий тиждень

«Дебет-Кредит» за тиждень. Найкоротші бухгалтерські новини за 17–22 вересня

Проект Держбюджету-2019: основні цифри
Минулого понеділка, 17 вересня, на сайті ВРУ було оприлюднено текст законопроекту №9000 «Про Державний бюджет України на 2019 рік». Які основні соціальні показники і мінімуми ним передбачено?

  • Доходи Держбюджету – 1.008.375.099,7 тис. грн, видатки – 1.094.368.288,1 тис. грн;
  • Мінімальна зарплата з 1 січня – 4173 грн (зараз 3723 грн), у погодинному розмірі – 25,13 грн (наразі 22,41 грн);
  • Прожитковий мінімум для працездатних осіб: з 1 січня – 1921 грн, з 1 липня – 2007 грн, з 1 грудня – 2102 грн;
  • Допомога при народженні дитини залишиться на рівні 41 280 грн.

Про усе це докладно читайте тут. Окрім цього:

  • Мінімальна пенсія становить: з 1 січня – 1497 грн, з 1 липня – 1564 грн, з 1 грудня – 1638 грн. (Більше – тут);
  • Курс долара, закладений у бюджет, – 29,4 грн/$. (Докладніше – за посиланням);
  • Також у проекті бюджету прописано збереження у 2019 році спрощеної системи оподаткування. (Деталі – у новині).

Звісно, це ще проект; а остаточні цифри будуть відомі тільки після прийняття Закону. Наразі Комітет з питань бюджету розпочав його опрацювання та збиратиме до 1 жовтня пропозиції нардепів (план розгляду Держбюджету Радою – за посиланням). А про те, як відбувалось представлення Держбюджету-2019 Урядом та Мінфіном у Верховній Раді ми пишемо тут.

 

Скасовано необхідність проставляння печатки на ТТН
Відповідні зміни внесені наказом Мінінфраструктури від 10.08.2018 р. №368 до Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні. Крім того, не потрібно буде засвідчувати печаткою:

  • договір (та його проект) про перевезення вантажів;
  • право на пред'явлення претензій вантажовідправником або вантажоодержувачем;
  • довідка про ціну реалізованого вантажу або проведену переоцінку до претензії;
  • опис вантажу, який укладається в кожний контейнер з вантажем.

Наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування (станом на 24.09.2018 р. цього ще не відбулося).

 

Ані тижня без новин про перевірки...

По-перше, знову відбулися зміни у плані-графіку планових податкових перевірок на 2018 рік. Станом на 14.09.2018 року оновлено розділ ІІІ «Документальні планові перевірки платників податків - фізичних осіб» (завантажити) та розділ ІV «Документальні планові перевірки платників податків - юридичних осіб з питань правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб, військового збору та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (завантажити).

За оновленими даними, три юрособи додано до плану, шість виключено з нього, а для п`яти компаній перенесена дата перевірки. Загалом у 2018 році податківці планують провести 2043 перевірок ФОП і 536 перевірок юросіб з питань з ЄСВ, ПДФО та ВЗ.

По-друге, з 5 жовтня на роботодавців чекають комплексні перевірки з праці. Про те, що ці перевірки будуть, ми знали ще на початку місяця (про це тут). Але сам текст розпорядження КМУ від 05.09.2018 р. №649-р, яким вони передбачені, оприлюднений лише минулого тижня. 

Ним Уряд доручив Держпраці, ДФСУ, ПФУ, Нацполіції, іншим центральним органам виконавчої влади за участю органів місцевого самоврядування провести:

  • до 5 жовтня 2018 року – інформаційно-роз’яснювальну кампанію про заплановані заходи та неприпустимість допуску до роботи найманих працівників без оформлення з ними трудових відносин;
  • з 5 жовтня 2018 року – комплексні заходи, спрямовані на детінізацію зайнятості та доходів населення.

Кого чекати роботодавцям в рамках майбутніх комплексних перевірок і які повноваження кожного з ревізорів – дізнайтеся тут.

 

Роботодавці з понад 8 працівниками звітуватимуть про квоти
Це було передбачено Законом №2148 і це пропишуть в Порядку щодо заповнення звіту про квоти. Крім того, в новій редакції буде викладено й сам звіт «Інформація про зайнятість і працевлаштування громадян, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню за 20__ рік» (завантажити).

Все це передбачено у проекті наказу Мінсоцполітики, оприлюдненому для обговорення 17 вересня. (Докладніше – тут).

 

Отримали негативну квитанцію №2 за 13 вересня? Подайте повторно звіт з ЄСВ
ДФСУ повідомила, що у зв’язку з технічним збоєм звіти з ЄСВ, щодо яких сформовано негативну квитанцію №2 13 вересня 2018 року з 9.30 по 16.55, потребують додаткової обробки. Саме тому податківці просять платників повторно надати такі звіти для коректної обробки.

 

5 нових податкових консультацій

  1. Позиція ДФС незмінна: компенсація витрачених коштів є доходом працівника. Попри рішення Верховного Суду, регіональні податківці продовжують стверджувати, що компенсація витрачених працівником коштів оподатковується ПДФО та військовим збором. Зокрема, про це йдеться в індивідуальній консультації ДФС у Запорізькій області від 31.08.2018 р. №3796/ІПК/08-01-13-02-10.

  2. Як заповнювати реквізит «Облікова кількість штатних працівників» звіту з ЄСВ? У підкатегорії 301.04.01 ресурсу «ЗІР» податківці роз'яснили, що облікова кількість штатних працівників визначається на певну дату звітного періоду, наприклад, на перше або останнє число місяця, включаючи прийнятих працівників і виключаючи тих, які вибули в цей день.

  3. Ціна в ПН з трьома знаками після коми: що з правом на податковий кредит? На думку податківців, зареєстрована в ЄРПН податкова накладна, в якій вказано ціну постачання одиниці товару/послуги, яка містить після коми більше ніж два знаки, є підставою для формування податкового кредиту. Проте – лише за умови відповідності іншим вимогам, встановленим ПКУ.

  4. Як правильно оформити новоприйнятого працівника? Правила оформлення працівників на роботу нагадали фахівці ДФС в Івано-Франківській області. Також вони розповіли, який штраф доведеться сплатити за неподання повідомлення про прийняття на роботу та що буде за допуск працівника до роботи без оформлення трудових відносин з ним.

  5. ФОП припиняє свою діяльність: коли чекати на перевірку? Термін, протягом якого керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу приймається рішення про призначення документальної позапланової перевірки при припиненні діяльності ФОП або за заявою платника податків, ПКУ не визначено. Саме так відповіла на це питання ДФСУ у підкатегорії 136.03 ресурсу «ЗІР».

 

...та ще два роз'яснення від Держпраці

1. Все найважливіше про медичні огляди працівників:

  • хто з працівників обов’язково має проходити попередні й періодичні медогляди?
  • які нюанси слід врахувати при організації їх проведення?
  • як правильно оформити необхідну документацію?

На ці питання в подробицях відповіла Держпраці у Дніпропетровській області.

2. Працівник не був кілька років у відпустці: як бути? Якщо працівник з якихось причин не скористався правом на щорічну відпустку за кілька попередніх років, він має право використати її. А от в разі звільнення (незалежно від підстав) йому має бути виплачена компенсація за всі невикористані дні відпустки. Такою є позиція Держпраці у Полтавській області.

 

Інші новини

  1. З 2-го жовтня зміняться мінімальні ціни на алкоголь. Це передбачено постановою КМУ від 05.09.2018 р. №748, яка набере чинності 2 жовтня 2018 року (через 10 днів з дня її опублікування). Переглянути нові розміри мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв можна тут. Також про ці зміни ми розповідаємо у новинах тут і тут.

  2. Адмінштрафи за порушення у сфері бухобліку суттєво зростуть (це стосується тільки держпідприємств). Відповідний законопроект №9086 зареєстрований в Раді 17 вересня. Ним пропонується встановити такі штрафи за порушення:

    – вимог щодо організації та ведення бухобліку, складення та подання фінансової і бюджетної звітності, ведення касових операцій  у розмірі від 80 до 160 н.м.д.г.;
    – порядку або строків зберігання первинних та зведених облікових документів, регістрів бухобліку, фінансової або бюджетної звітності – від 100 до 200 н.м.д.г.;
    – відсутність бухобліку, внесення недостовірних даних до первинних та зведених облікових документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової і бюджетної звітності – від 200 до 300 н.м.д.г.

  3. Реорганізовано ДФС у Запорізькій та Миколаївській області. На даний момент вже утворено 11 управлінь ГУ ДФС в Запорізькій області, у складі яких сформовані 12 державних податкових інспекцій. А також затверджено 5 управлінь, які утворені на правах відокремлених підрозділів ГУ ДФС у Миколаївській області.

 

Насамкінець – аналітика від редакції
Новий Закон про ТОВ/ТДВ вимагає, щоб на вчинення деяких правочинів (угод) надавали свою згоду загальні збори товариства.

  • Як надати інформацію про таку згоду контрагенту?
  • Як довести, що така згода не потрібна і підтверджувати повноваження керівника?
  • Які документи надавати?

Відповіді на ці питання читайте в аналітичній статті нашого юриста.

 


До зустрічі через тиждень.
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор: «Дебет-Кредит»

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: «Дебет-Кредит»/Новини порталу

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Новини порталу»