Адже лише 53% компаній розраховуються із клієнтами у перші 90 днів після аварії. Колектори уже навіть знають, на яких умовах співпрацюватимуть із автовласниками.
Олександр Ільчук, президент Асоціації учасників колекторського бізнесу: «Страхувальник одержує конкретну суму від колекторської компанії і закриває для себе це питання. А вже задача колекторської компанії пред’явити позов страховій компанії, стягнути всю суму та на різниці дисконту отримати свій прибуток».
Юристи попереджають: дисконт може виявитися вкрай невигідним. Інколи водії будуть змушені віддавати збирачам боргів до половини усієї страхової суми. Втім, сам процес повернення коштів суттєво прискориться.
Анатолій Соболевський, юрист: «Вони будуть перекупляти цей борг і звертатися уже з позовом як юридична особа до юридичної особи у господарський суд. Якщо цивільний процес можна затягнути в межах року, то господарська справа може розглядатися у межах двох місяців».
А от страхові компанії категорично проти подібних новацій.
Олександр Філонюк, голова ради Ліги страхових організацій: «Сьогодні розглядається норма посилення впливу на дії страхових компаній з тим, щоб вони чітко дотримувалися вимог законодавства. Насамперед захищали інтереси своїх застрахованих».
Усі фінанси страхових компаній акумулюються на спеціальних банківських рахунках. На ці депозити нараховуються відсотки. Тож затягування видачі коштів — простий спосіб збільшити прибуток. Реагувати на подібні порушення мала б Державна комісія з регулювання ринків фінпослуг. Втім, вона або закриває на це очі, або накладає невеликий штраф.
Олена Лоскун