Автори документу – представники фракції «Радикальної партії» (О. Ляшко, В. Галасюк, С. Рибалка), БПП (Л. Козаченко), «Народного фронту» (О. Кришин).
Законопроектом пропонується:
- встановити внесення банками регулярного внеску до Фонду на диференційованій основі, залежно від ступеню ризику у діяльності банку та встановити граничні розміри таких внесків (не більше 1,5 % від бази нарахування у національній валюті та 2,4% від бази нарахування у іноземній валюті);
- підвищити граничний розмір відшкодування вкладів фізичним особам (до 500 тис грн.);
- скоротити перелік підстав для справляння Фондом з банків спеціального збору;
- розширити перелік інформації, яка підлягає обов`язковому оприлюдненню Фондом та встановити відповідальність посадових осіб Фонду у разі невиконання або ненаналежного виконання цього обов`язку;
- розширити перелік інформації, що втрачає статус банківської таємниці у зв`язку із неплатоспроможністю банку за рахунок інформації про проведені банком фінансові операції, операції пов`язаних з банком осіб, подану до Національного банку звітність, наглядові та регулятивні заходи Національного банку щодо банку протягом року до часу віднесення банку до категорії неплатоспроможних;
- змінити черговість задоволення вимог кредиторів за рахунок коштів від реалізації майна неплатоспроможного банку, залишивши перші дві черги задоволення вимог кредиторів без змін, а у третю чергу задовольняти вимоги вкладників банку - фізичних та юридичних осіб, які не є пов`язаними особами банку, у частині, що перевищує суму, виплачену Фондом. Відповідно, вимоги Фонду пропонується задовольняти у п`яту чергу, а Національного банку - у шосту;
- у разі віднесення до категорії неплатоспроможних банку з інших підстав, крім невиконання банком протягом п’яти робочих днів поспіль двох і більше відсотків своїх зобов’язань перед вкладниками та іншими кредиторами та/або встановлення фактів невідображення в бухгалтерському обліку документів клієнтів банку, що не виконані банком у встановлений законодавством строк, після віднесення банку до категорії проблемних (фактична неплатоспроможність), Фонд здійснюватиме відшкодування коштів за вкладами усім кредиторам такого банку, які не є пов`язаними особами банку, у повному обсязі;
- встановлення присічного строку для подання кредиторських вимог лише тих юридичних та фізичних осіб, які не повідомили Уповноважену особу Фонду або Фонд про свої вимоги до неплатоспроможного банку вчасно без поважних причин;
- у разі недостатності коштів від реалізації майна неплатоспроможного банку для погашення вимог кредиторів, Законопроектом передбачено обов`язок Фонду або Уповноваженої особи Фонду звернутися із відповідними вимогами до пов`язаних із банком осіб;
- заборона зарахування зустрічних вимог, у т.ч. зустрічних однорідних вимог, припинення зобов`язань за домовленістю (згодою) сторін (у тому числі шляхом договірного списання), прощення боргу, поєднання боржника і кредитора в одній особі внаслідок укладення будь-яких правочинів з іншими особами, крім банку, зарахування на вимогу однієї із сторін виключно за договорами, укладеними з пов`язаними з банком особами;
- скасування норм процесуальних кодексів щодо неможливості зупинення процедури тимчасової адміністрації/ліквідації банку як заходу забезпечення позову;
- повернутися до практики звільнення Фонду або Уповноваженої особи Фонду від сплати судового збору при здійсненні ліквідаційної процедури, скасування оплатності позик, що надаються Фондом неплатоспроможному банку та кредитування Національним банком Фонду на безпроцентній основі (враховуючи, що Фонд є неприбутковою установою), звільнення неплатоспроможного банку від сплати регулярного внеску до Фонду та від сплати штрафних санкцій, накладених Фондом тощо.
- обов`язкове страхування майнової відповідальності Фонду та його працівників, що дозволятиме відшкодовувати збитки, завдані Фондом, у тому числі і внаслідок професійної помилки.