Відповідно до Положення про порядок ведення Реєстру аудиторських фірм, які мають право на проведення аудиторських перевірок банків, аудиторські фірми подають до Нацбанку визначений перелік документів для включення/внесення змін до Реєстру, продовження строку дії свідоцтва про включення до Реєстру та отримання дубліката такого свідоцтва.
Практика ведення Нацбанком Реєстру (у частині внесення змін до Реєстру в разі подання аудиторською фірмою інформації про зміни в документах, що подавалися для включення до Реєстру) засвідчила неодноразові випадки включення до складу аудиторської фірми аудиторів банків, що раніше брали участь у перевірках (підписували звіт аудитора) у складі аудиторської фірми, яку Нацбанк виключив з Реєстру за неякісне надання аудиторських послуг.
З метою забезпечення якісного проведення аудиторських перевірок (аудиту) банків, посилення відповідальності аудиторських фірм за результати надання банкам аудиторських послуг та уникнення випадків відсутності технічних умов для проведення аудиту (аудиторської перевірки), залучення аудиторськими фірмами аудиторів банків із неналежною кваліфікацією пропонується посилити вимоги до аудиторської фірми, яка має намір проводити аудит (аудиторську перевірку) банків, шляхом внесення змін до Положення про Реєстр.
Урегулювання визначеної проблеми не може бути вирішено за допомогою ринкових механізмів або інших чинних регуляторних актів. Це можливо здійснити шляхом унесення змін до Положення про Реєстр.
З огляду на це, Нацбанк й розробив проект змін до Положення про порядок ведення Реєстру аудиторських фірм, які мають право на проведення аудиторських перевірок банків.
Проектом змін до Положення передбачається посилити вимоги до аудиторської фірми, яка вноситься Національним банком України до Реєстру, та її працівників, які братимуть участь у проведенні аудиту (аудиторської перевірки) банку, та впорядкувати ведення Реєстру.