Відповідні норми містить постанова НБУ від 01.03.2018 р. №18 "Про затвердження Інструкції про організацію розгляду звернень та особистого прийому громадян у Національному банку України".
Цим документом, що спрямований на реалізацію Закону "Про звернення громадян" та врегульовує порядок відносин між Нацбанком та громадянами під час розгляду їх звернень, зокрема:
- визначено форми та способи подання громадянами звернень до Національного банку України;
- уточнено вимоги до оформлення звернень, у тому числі, електронних;
- встановлено, що громадянин, який зазначив у зверненні номер мобільного телефону, після реєстрації звернення отримує смс-повідомлення про дату та реєстраційний номер, а якщо в електронному зверненні не зазначений номер мобільного телефону – повідомлення надсилається на електронну поштову адресу громадянина;
- визначено, що на всі звернення громадян, оформлення яких відповідає вимогам Закону України “Про звернення громадян” та нормативних актів Національного банку, надаються письмові відповіді;
- акцентовано, що відповіді на звернення громадян, які надсилаються засобами поштового зв’язку, є рекомендованими поштовими відправленнями;
- визначено порядок організації особистого прийому громадян.
Постанова №18 набирає чинності з 13 березня 2018 року.
Нагадаємо, що у 2017 році до Національного банку України надійшло та було зареєстровано 15 434 звернення громадян. Традиційно найбільш популярною темою звернень громадян до Національного банку України впродовж минулого року залишилися відносини за кредитними договорами між позичальниками та банками (4 693 звернення). Також у 2017 році представники Національного банку провели особистий прийом 95 громадян.