• Посилання скопійовано

В які банки несуть гроші на депозити, а з яких забирають

Незважаючи на всі суперечки про стан економіки України і поголовне зубожіння українців, загальна сума банківських депозитів фізичних осіб в банках збільшується і збільшується

Станом на 1 жовтня 2011 року загальна сума строкових депозитів населення (розраховується шляхом вирахування із загальної суми коштів населення, які зберігаються на рахунках банків, сум коштів до запитання) становила 232 млрд.грн. А станом на 1 жовтня 2012 р. сума цих строкових депозитів населення становила вже 277 млрд. грн. За рік вийшов приріст на 45 млрд. грн. Саме таку суму населення додатково розмістило на банківські депозити. Вийшов майже 20% приріст строкових вкладів. Так що гроші населення в банки несе, незважаючи на всі розмови, що населення банкам не довіряє.

У нас досить-таки багато банків в Україні, і більшість з них проводить активну агітацію щодо залучення коштів від населення. Виходить у всіх по-різному. Хоча і вважається, що головним чинником залучення коштів населення на депозит вважається відсоткова ставка. Чим вища ставка, тим більше охочих. Так говорять окремі банківські маркетологи. Але наша економіка і події в банківській сфері в 2008-2009 роках змусили наших людей дивитися не тільки на рівень відсоткових ставок. Наше життя змусило і змушує наших людей бути фахівцями в оцінці надійності того чи іншого банку. І це, потрібно визнати, правильно. Навіщо ризикувати даремно, якщо можна завжди подумати, перед тим як віддавати свої гроші банкам?

Якщо порівнювати період з 1 жовтня 2011 до 1 жовтня 2012 року, то населення розмістило грошей на депозитах найбільше в ПриватБанку. За цей період загальний обсяг строкових депозитів населення виріс більше ніж на 11 млрд. грн. І зараз ПриватБанк залишається лідером за обсягами депозитів населення. Позначається вміння активно залучати клієнтів і досить-таки налагоджена система втримання старих клієнтів. Ощадбанк України за період з 1 жовтня 2011 до 1 жовтня 2012 року збільшив портфель строкових депозитів фізичних осіб на 3,5 млрд. грн. Тут явно позначилося бажання населення розміщувати гроші у держбанку. Ощадбанк України дійсно має можливість залучати депозити особливо і не намагаючись рекламувати свої послуги. Страх за свої вклади став найефективнішою рекламою для Ощадбанку України.

Майже на 3 млрд. грн виросли портфелі строкових депозитів фізичних осіб за минулі дванадцять місяців в Дельтабанку та Сбербанку Росії. На даний момент Дельта банк дуже активно залучає депозити. Його рекламна кампанія не припиняється. Як і його політика платити високі ставки за депозитами. Так що тут реклама ставок робить свою справу. А ось Сбербанк Росії більше бере своїм іміджем. У цього банку ставки явно нижчі, ніж у Дельта банку. Але сама назва дає впевненість українцям, що це солідний банк. Може вони дійсно праві і потрібно дивитися на імідж банку.
По інших великих банках загальна сума строкових депозитів населення за період з 1 жовтня 2011 по 1 жовтня 2012 р. зросла: майже 2,5 млрд. грн Альфа-банк, 1,8 млрд. Укрексімбанк, близько 1,5 млрд. ОТП банк і банк «Фінанси та кредит», 1,3 млрд. грн Укрсоцбанк. На 2,2 млрд. грн виросла загальна сума строкових депозитів фізичних осіб в ВіЕйБі Банк за минулі дванадцять місяців.

А ось у банку «Форум» за період з 1 жовтня 2011 по 1 жовтня 2012 року загальна сума строкових депозитів фізичних осіб зменшилася майже на 1,5 млрд. грн. Позначився процес продажу банку. Цей приклад дуже добре показує, що навіть розмови про можливий продаж банку ведуть до зменшення сум депозитів, які залучаються. А так як банк «Форум» будучи великим банком продавався досить-таки довго, це призвело до часткового відтоку вкладників. Крім банку «Форум», зменшилася сума строкових депозитів в УкрСиббанку майже на 600 млн. грн. Хоча по Промінвестбанку сума строкових депозитів населення зменшилася більш ніж на 1 млрд. грн. А може просто Промінвестбанку та УкрСиббанку не потрібні гроші фізичних осіб і їм досить грошей юридичних осіб. Або вони більше почали залучати грошей населення до запитання, тим самим змінюючи свою політику залучення коштів. Різні банки, різні думки, різне ставлення до вкладників.

Перетікання грошей фізичних осіб з одного банку в інший – це буденне явище. Хтось порахував, що там платять більше. Інші по-різному оцінили якість обслуговування. Важливий чинник і методика нарахування відсотків. Дуже складне нарахування відсотків і заплутані умови їх виплати завжди лякають вкладника. Хоча рекламні підвищені відсотки, які потім виявляються нижчими, ніж в рекламі, іноді дають хороший ефект. Не завжди людина здатна відмовитися від ідеї розмістити гроші, якщо вже прийшла з грошима в банк. Ну і нічого, що реальна ставка виявилася нижчою, ніж в рекламі. Зате гроші не потрібно нести додому.

Олександр Охріменко, президент Українського аналітичного центру

Джерело: FINANCE.UA

Рубрика: Фінанси і банки/Власні фінанси

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Власні фінанси»