• Посилання скопійовано

Ліміт бронювання працівників підприємств з територій бойових дій збільшили до 100%: як це впровадити?

Мінекономіки у свіжому листі роз’яснює, як діяти підприємству, яке опинилося на території, яку віднесено до таких, де можливі бойові дії або де ведуться активні бойові дії, і мають частину заброньованих працівників. Як збільшити бронь до 100% на практиці?

Ліміт бронювання працівників підприємств з територій бойових дій збільшили до 100%: як це впровадити?

Коментар до листа Мінекономіки від 19.08.2025 №2704-20/55225-03

Як ми вже повідомляли раніше, критично важливі підприємства з прифронтових територій отримали право бронювати до 100% своїх працівників. Такі зміни були внесені до Порядку №76 і набрали чинності вони з 18 серпня. 

Проте як реалізувати ці зміни на практиці? Наприклад, є критично важливе підприємство. Воно має певний ліміт бронювання працівників, і це не 100%. В межах цього ліміту підприємство і забронювало працівників. Потім територія, де розташоване підприємство, увійшла до переліку можливих (або навіть активних) бойових дій. Теоретично це підприємство отримало вже 100% ліміту. 

Але чи достатньо для цього самої нової норми Порядку №76? Чи треба ще щось зробити? 

Так, і Мінекономіки в коментованому листі наводить, що саме. 

За словами Міністерства:

1. Такі роботодавці звертаються до відповідної обласної, Київської чи Севастопольської міської держадміністрації (військової адміністрації у разі її утворення).

Увага! У зверненні зазначається інформація про: 

  • дату прийняття і номер рішення центрального органу виконавчої влади, що здійснює керівництво Збройними Силами, іншими військовими формуваннями, утвореними відповідно до законів України, СБУ, Мінстратегпрому про визначення підприємства, установи, організації критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період або дату прийняття і номер рішення відповідного державного органу про визначення підприємства, установи, організації критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період;
  • визначене місцезнаходження критично важливого підприємства, критично важливої установи (згідно з ЄДРПОУ);
  • фактичне провадження діяльності критично важливим підприємством, критично важливою установою на територіях можливих бойових дій, територіях активних бойових дій, включених до Переліку територій, щодо яких не визначено дати припинення можливості бойових дій (дати завершення бойових дій);
  • загальну кількість військовозобов’язаних працівників та кількість заброньованих працівників;
  • додаткову потребу у бронюванні військовозобов’язаних (у відсотках). Тобто те, наскільки треба збільшити попередній ліміт бронювання (різниця між 100%  і попереднім лімітом бронювання).  

До звернення додається: 

  • копія рішення центрального органу виконавчої влади, що здійснює керівництво Збройними Силами, іншими військовими формуваннями, утвореними відповідно до законів України, СБУ, Мінстратегпрому про визначення підприємства, установи, організації критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період (або підтвердження такого статусу), 
  • або копія рішення відповідного державного органу про визначення підприємства, установи, організації критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період (або підтвердження такого статусу), 

у разі необхідності, за вимогою відповідної обласної, Київської чи Севастопольської міської держадміністрації (військової адміністрації у разіїї утворення), у зверненні зазначається інша (додаткова) інформація та додаються копії підтвердних документів.

2. Обласна, Київська чи Севастопольська міські держадміністрації (військові адміністрації у разі їх утворення), до якої надійшло звернення критично важливого підприємства, критично важливої установи, розглядає його на відповідність підприємства, установи, організації вимогам щодо:

  • місцезнаходження критично важливого підприємства, критично важливої установи;
  • фактичного провадження критично важливим підприємством, критично важливою установою діяльності на територіях можливих бойових дій, територіях активних бойових дій, включених до Переліку територій.

3. У разі позитивних результатів розгляду звернення обласна, Київська чи Севастопольська міські держадміністрації (військові адміністрації у разі їх утворення) звертаються до державного органу, який прийняв рішення про визначення підприємства, установи, організації критично важливим підприємством, критично важливою установою, для подання засобами Порталу Дія повідомлення про зміну (збільшення) ліміту бронювання у Єдиному переліку.

4. У разі якщо рішення про визначення підприємства, установи, організації критично важливим підприємством, критично важливою установою було прийнято обласною, Київською чи Севастопольською міською держадміністраціями (військовими адміністраціями у разі їх утворення), повідомлення про зміну (збільшення) ліміту бронювання у Єдиному переліку подає засобами Порталу Дія сама зазначена держадміністрація (військова адміністрація) на підставі звернення роботодавця.

Тобто саме змінити ліміт бронювання в Дії підприємство не може. Як не може і просто подати нові документи на бронювання решти працівників – в Дії наразі міститься старий ліміт бронювання, і все, що його перевищує, призведе до відмови у бронюванні. 

Такому підприємству треба звернутися до облради, подати заяву на збільшення ліміту та підтвердні документи. І вже облрада дбає про те, щоб ліміт в Дії по такому підприємству був збільшений. 

Та є ще одне невеличке «але». В Дії, судячи з усього, ще не реалізована технічна можливість зміни ліміту бронювання за новою нормою Порядку №76. 

Тому Мінекономіки каже: 

Про запровадження технічної можливості зміни ліміту бронювання засобами Порталу Дія державними органами, якими прийнято рішення про визначення підприємства, установи, організації критично важливим підприємством, критично важливою установою на підставі звернення обласної, Київської чи Севастопольської міської держадміністрації (військової адміністрації у разі її утворення), Мінцифри поінформує зазначені державні органи додатково. 

Таким чином, готувати та подавати документи до облрад для збільшення ліміту бронювання – варто вже зараз. А от коли буде збільшено такий ліміт в Дії, – це залежить від швидкості появи технічної можливості. 

 

А якщо територія, на якій розташоване підприємство, буде виключене з Переліку ТОТ? 

Тоді має бути зменшено і ліміт бронювання. 

Зверніть увагу: в коментованому листі зазначено, що наведений вище алгоритм застосовується і для зменшення ліміту бронювання. Тобто ініціатором для зменшення теж має бути роботодавець. Втім, це думка Мінекономіки, а його лист має лише інформаційний, а не нормативний характер. Тож побачимо, чи дійсно це важливе питання залишать на роботодавців. 

Якщо це буде дійсно так, хоч в новому п. 8-1 Порядку №76 і не встановлено граничні строки зміни ліміту бронювання, але затягувати з цим не радимо. Як тільки вашу територіальну громаду виключили з переліку бойових дій, варто одразу ж подати документи на зменшення ліміту (тим, в кого він має бути меншим за 100%). І водночас вирішити, кому з працівників ви будете анулювати бронь. Безпечніше буде здійснити таке анулювання навіть до того, як ваш ліміт бронювання в Дії зменшиться. 

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Трудові відносини»