Фахівці Фонду соцстрахування у листі від 15.05.2018 р. №2.4-15-1677 навели норми ст. 19 та 21 Закону №1105 та п. 2 розділу III Положення №10-1 (без врахування останніх змін). На їх підставі вони зауважили, що індивідуальні відомості про працівника з реєстру застрахованих осіб надаються роботодавцям (тільки за період роботи застрахованої особи в такого страхувальника) та/або працівникам (за весь період страхового стажу) на паперових носіях за формою ОК-5 або ОК-7.
За старою редакцією Положення №10-1 не було визначено, довідка якої форми (ОК-5 чи ОК-7) видається ПФУ для розрахунку на підприємстві декретних та лікарняних. На підставі цього Фонд вказав, що не має різниці, яка з цих довідок буде підтвердженням страхового стажу.
Але фахівці Фонду зауважили, що довідка за формою ОК-7 містить відомості про суми заробітної плати, з якою сплачується ЄСВ (у межах максимальної величини). Тому для визначення періоду страхового стажу застраховані особи й одержують відомості за формою ОК-7.
Від редакції:
З 12 червня діють нові форми цих довідок та Порядок ведення реєстру застрахованих осіб.
Тепер роботодавці мають право отримувати дані не лише про період роботи в них застрахованих осіб, а й відомості про страховий стаж цих застрахованих осіб, необхідних для призначення соціальних виплат. Цю інформацію можна отримати, як в паперовій, так й в електронній формі.
Тому відправляти працівників за довідкою до ПФУ на підтвердження страхового стажу вже не потрібно!
Але за необхідності, як й раніше, й сам працівник може отримати від ПФУ довідку (ОК-5 чи ОК-7) та надати її роботодавцю.
Про це та інші зміни щодо ведення реєстру застрахованих осіб ми розповідали тут>>