Як пояснив Міністр соціальної політики Андрій Рева, проблема полягає в тому, що суми внесків до пенсійної системи є різними. З 2000-го року все прозоро та зрозуміло – державного регулювання практично не було. А ось трудовий стаж людей, які вийшли на пенсію до 2000-го року, прийшовся переважно на радянські часи. «І тут виникають запитання, тому що тоді держава регулювала зарплати – фактично встановлювало їх. До того ж, були сфери, які хронічно недофінансовувались. Наприклад, селяни в колгоспі – що вони могли на трудоднях заробити? Навіть коли їм почали платити після 1965 року, це були копійки. А санітарка, молодший медичний персонал, зарплати 60-80 карбованців. 40 років людина працювала і має пенсію 1300-1400 гривень».
За словами Міністра, сьогодні триває робота з визначення механізмів вирішення цієї проблеми, обговорюються різні варіанти, але, за будь яких умов, єдина формула пенсійного забезпечення залишиться незмінною:
Перший варіант - збільшення мінімальної зарплати. «Підвищуємо мінімальну зарплату – збільшуються мінімальна пенсія та надходження до Пенсійного фонду. У інших пенсія не зростає, бо у них індексація, а ось на людей з маленькою пенсією та великим стажем це позитивно вплине».
Другий варіант - запропонований народним депутатом від Радикальної партії Юрієм-Богданом Шухевичем. Його ідея – взяти існуючу формулу та застосувати при визначенні пенсій до 2000-го року будь які 5 років найбільшого заробітку, а після цього скласти ці коефіцієнти. Таким чином, загальний коефіцієнт буде більшим, ніж у людини, яка вийшла на пенсію після 2000-го року.
Разом з тим, усі зміни відбуватимуться в рамках бюджету Пенсійного фонду.
«Потрібно, щоби наші бажання відповідали нашим можливостям. Підкреслюю – ми не надрукували жодної гривні, щоб профінансувати пенсійні виплати. Ми не брали кредити, не брали борги в МВФ. Усі підвищення пенсій Україні здійснила в рамках додаткових надходжень від сплати ЄСВ до Пенсійного фонду – ось чим наш Уряд відрізняється від усіх попередніх», - резюмував Андрій Рева.