• Посилання скопійовано

Недоотримана пенсія померлого пенсіонера: як отримати спадкоємцю?

Якщо недоотримана пенсія увійшла до складу спадщини, то для її одержання до документа, що посвідчує особу заявника, і свідоцтва про смерть також додається свідоцтво про право на спадщину

Недоотримана пенсія померлого пенсіонера: як отримати спадкоємцю?

Подати заяву на недоотриману пенсію за померлого пенсіонера можна як безпосередньо у сервісному центрі Пенсійного фонду України, так і дистанційно: через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», затверджений постановою правління Пенсійного фонду України 25.11.2005 №22-1).

Перелік документів, які людина має надати для виплати їй недоотриманої пенсії у зв’язку зі смертю пенсіонера, є однаковим у випадку офлайн- і онлайн-звернення. Разом із заявою до Фонду надаються свідоцтво про смерть, документи, які підтверджують родинні стосунки з померлим пенсіонером, документ, що посвідчує особу заявника, реквізити банківського рахунку. Крім того, члени сім’ї надають паспорт або інші документи, які засвідчують їхнє проживання з пенсіонером на день його смерті.

Непрацездатні члени сім’ї померлого пенсіонера подають документи, що засвідчують перебування на його утриманні.

Якщо недоотримана пенсія увійшла до складу спадщини (крім пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», які не включаються до складу спадщини і виплачуються за зверненням, що надійшли не пізніше 6 місяців після смерті пенсіонера), то для її одержання до документа, що посвідчує особу заявника, і свідоцтва про смерть також додається свідоцтво про право на спадщину.

Днем звернення за виплатою недоотриманої пенсії вважається день приймання органом Фонду заяви з усіма необхідними документами. У разі подання заяви через вебпортал – дата реєстрації заяви зі сканованими копіями документів.

Недоотримана пенсія виплачується органами Пенсійного фонду шляхом зарахування коштів на поточний банківський рахунок людини. Якщо у одержувача немає поточного банківського рахунку, то виплату можна одержати через міжнародну платіжну систему «Швидка копійка»: у будь-якому відділенні Ощадбанку, пред’явивши паспорт та ідентифікаційний код.

Як подати заяву на виплату недоотриманої пенсії через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України?

Крок 1. Авторизуйтесь на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України з використанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП).

Крок 2. Перейдіть у розділі «Щодо пенсійного забезпечення» та оберіть вкладку «Заява на виплату недоотриманої пенсії».

Крок 3. Заповніть поля електронної заяви, що з’явиться на екрані.

Крок 4. Додайте до заяви скан-копії необхідних документів.

Крок 5. Дайте згоду на передачу та обробку персональних даних та натисніть «Сформувати заяву».

Крок 6. Відслідковуйте статус обробки заяви у розділі «Мої звернення».

Увага!

Скановані копії документів, які додаються до заяви на недоотриману пенсію, мають містити чітке та повне зображення тексту та його реквізитів.

Джерело: Пенсійний фонд України

Рубрика: Праця та соціальний захист/Пенсії

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Пенсії»