Не так давно ми ознайомилися з таким поняттям, як фінансовий моніторинг, а ті, хто має чи може мати відношення до цього, вже зіткнулися з вільним тлумаченням окремих норм Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму».
Наразі йдеться про таких суб'єктів первинного фінмоніторингу, як нотаріуси, які включаються/мають бути включені до планів перевірок.
Адже виконання обов'язків суб'єкта первинного фінмоніторингу забезпечується адвокатами, нотаріусами, особами, які надають юридичні послуги, аудиторами, аудиторськими фірмами, фізособами-підприємцями, які надають послуги з бухобліку, якщо вони беруть участь у підготовці та здійсненні правочину щодо купівлі-продажу нерухомості; управління активами клієнта; управління банківським рахунком або рахунком у ЦП; залучення коштів для утворення юросіб, забезпечення їхньої діяльності та управління ними; утворення юросіб, забезпечення їхньої діяльності чи управління ними, а також купівлі-продажу юросіб.
При цьому нотаріуси як суб'єкти первинного фінмоніторингу не повідомляють Держфінмоніторинг про свої підозри щодо фінансових операцій у разі, якщо відповідна інформація стала їм відома за обставин, що є предметом таємниці вчинюваних нотаріальних дій, крім випадків посвідчення договорів купівлі-продажу нерухомого майна, за умови, що сума такої операції дорівнює чи перевищує 400000 грн або дорівнює чи перевищує суму в іноземній валюті, еквівалентну 400000 грн.
За позицією Держфінмоніторингу, висловленою в листі від 12.01.2011 р. №98/0920-6-5, проведення перевірки нотаріусів, адвокатів та суб'єктів господарювання, які надають юридичні послуги, можливо у разі, якщо вони стали на облік у Держфінмоніторингу або відповідно до законодавства повинні були стати на облік.
Однак, як повідомляє Мін'юст у листі від 04.09.2012 р. №13.1-32/527, суб'єкти первинного фінмоніторингу, які не стали на облік у Держфінмоніторингу, не можуть бути включені до плану проведення перевірок, але можуть бути піддані позаплановій перевірці за наявності підстав, визначених пунктом 2.7 р. II Порядку проведення перевірок (наказ Мін'юсту від 29.09.2010 р. №2338/5), а саме:
- письмового повідомлення органів державної влади та місцевого самоврядування про ознаки порушення вимог законодавства у сфері протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом;
- у разі виявлення за результатами безвиїзної перевірки фактів порушення вимог законодавства у сфері протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом;
- за ініціативою Держфінмоніторингу у разі безпосереднього виявлення ним ознак порушення вимог законодавства у сфері протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, під час його діяльності;
- у разі виявлення нових документів (обставин), що не були відомі та не могли бути відомі під час проведення планової перевірки та які можуть вплинути на висновки за результатами планової перевірки.
Перевірятимуть всіх суб'єктів первинного фінмоніторингу, незалежно від взяття на облік
Лист Мін'юсту від 04.09.2012 р. №13.1-32/527
Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.
Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.
на мiсяць безкоштовно!Спробувати