• Посилання скопійовано

Перевірятимуть всіх суб'єктів первинного фінмоніторингу, незалежно від взяття на облік

Лист Мін'юсту від 04.09.2012 р. №13.1-32/527

Не так давно ми ознайомилися з таким поняттям, як фінансовий моніторинг, а ті, хто має чи може мати відношення до цього, вже зіткнулися з вільним тлумаченням окремих норм Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму».
Наразі йдеться про таких суб'єктів первинного фінмоніторингу, як нотаріуси, які включаються/мають бути включені до планів перевірок.
Адже виконання обов'язків суб'єкта первинного фінмоніторингу забезпечується адвокатами, нотаріусами, особами, які надають юридичні послуги, аудиторами, аудиторськими фірмами, фізособами-підприємцями, які надають послуги з бухобліку, якщо вони беруть участь у підготовці та здійсненні правочину щодо купівлі-продажу нерухомості; управління активами клієнта; управління банківським рахунком або рахунком у ЦП; залучення коштів для утворення юросіб, забезпечення їхньої діяльності та управління ними; утворення юросіб, забезпечення їхньої діяльності чи управління ними, а також купівлі-продажу юросіб.
При цьому нотаріуси як суб'єкти первинного фінмоніторингу не повідомляють Держфінмоніторинг про свої підозри щодо фінансових операцій у разі, якщо відповідна інформація стала їм відома за обставин, що є предметом таємниці вчинюваних нотаріальних дій, крім випадків посвідчення договорів купівлі-продажу нерухомого майна, за умови, що сума такої операції дорівнює чи перевищує 400000 грн або дорівнює чи перевищує суму в іноземній валюті, еквівалентну 400000 грн.
За позицією Держфінмоніторингу, висловленою в листі від 12.01.2011 р. №98/0920-6-5, проведення перевірки нотаріусів, адвокатів та суб'єктів господарювання, які надають юридичні послуги, можливо у разі, якщо вони стали на облік у Держфінмоніторингу або відповідно до законодавства повинні були стати на облік.
Однак, як повідомляє Мін'юст у листі від 04.09.2012 р. №13.1-32/527, суб'єкти первинного фінмоніторингу, які не стали на облік у Держфінмоніторингу, не можуть бути включені до плану проведення перевірок, але можуть бути піддані позаплановій перевірці за наявності підстав, визначених пунктом 2.7 р. II Порядку проведення перевірок (наказ Мін'юсту від 29.09.2010 р. №2338/5), а саме:
- письмового повідомлення органів державної влади та місцевого самоврядування про ознаки порушення вимог законодавства у сфері протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом;
- у разі виявлення за результатами безвиїзної перевірки фактів порушення вимог законодавства у сфері протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом;
- за ініціативою Держфінмоніторингу у разі безпосереднього виявлення ним ознак порушення вимог законодавства у сфері протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, під час його діяльності;
- у разі виявлення нових документів (обставин), що не були відомі та не могли бути відомі під час проведення планової перевірки та які можуть вплинути на висновки за результатами планової перевірки.

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»