Податківці нагадали, що з 1 вересня 2015 р. набув чинності Закон №655-VIII, яким було внесено ряд змін у Податковий кодекс з метою зменшення тиску на платників податків. Про те, що саме змінилося, ДФС розповідає у листі від 28.08.2015 р. №32067/7/99-99-22-04-02-17.
1. Передбачено, що прийняття контролюючими органами податкових повідомлень-рішень за перевірками у межах кримінального провадження з 01.09.2015 р. здійснюється у загальному порядку і в терміни, встановлені для звичайних податкових перевірок.
Але таке правило діятиме тільки для тих податкових перевірок, які розпочато з 01.09.2015 р. Для решта таких перевірок, як і раніше, податкове повідомлення-рішення складатиметься протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання відповідного судового рішення (обвинувальний вирок, ухвала про закриття кримінального провадження за нереабілітуючими підставами), що набрало законної сили.
Щодо податкових перевірок дотримання митного законодавства, призначених відповідно до кримінального процесуального закону, змін не сталося, і за ними, як і раніше, до набрання чинності відповідного судового рішення, податкові повідомлення-рішення не приймаються.
2. З 01.09.2015 р. податкове повідомлення-рішення вручатиметься платникам податків також і у разі встановлення факту заниження або завищення суми податкових зобов’язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у декларації з ПДВ, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки. І хоча для п. 58.1 ПКУ ця норма є новою, ДФСУ говорить, що діючі форми податкових повідомлень-рішень дозволяють її виконувати у більшості випадків, тож, зволікати із ними податківці не будуть.
3. Контролюючим та іншим державним органам заборонено використовувати акт перевірки в якості підстави для висновків стосовно взаємовідносин платника податків з його контрагентами, якщо за результатами складення такого акта перевірки податкове повідомлення-рішення не вручено платнику податків або воно вважається відкликаним.
4. Посилено вимоги щодо складання наказу про проведення перевірки. Зокрема, такий наказ повинен містити інформацію щодо періоду діяльності, який буде перевірятися.
5. За наявності письмового звернення платника податків замість невиїзної документальної перевірки може проводитися документальна виїзна перевірка. Податківці можуть йому відмовити, але тільки в разі наявності поважних причин. У разі ж зміни виду документальної перевірки, відповідні документи для проведення документальної виїзної перевірки оформлюються і надаються платнику податку наново.