ДФСУ у листі від 06.06.2016 р. №12448/6/99-99-14-03-03-15 зазначила, що інформаційні бази даних, що використовуються контролюючими органами, є засобом для збереження та опрацювання податкової інформації, зібраної відповідно до статей 72 та 73 ПКУ.
Для посадових осіб контролюючих органів під час проведення перевірок підставами для висновків є:
- документи, визначені ПКУ,
- податкова інформація,
- експертні висновки,
- судові рішення,
- інші матеріали, отримані в порядку та у спосіб, передбачені ПКУ або іншими законами, контроль за дотриманням яких покладений на контролюючі органи.
Окрім того, податківці нагадують, що у разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.
Порядок оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків – юридичними особами та їх відокремленими підрозділами (далі – Порядок) затверджено наказом Мінфіну від 20.08.2015 р. №727.
Зокрема, контролюючим та іншим державним органам забороняється використовувати акт перевірки як підставу для висновків стосовно взаємовідносин платника податків з його контрагентами, якщо за результатами складення акта перевірки податкове повідомлення-рішення не надіслано (не вручено) платнику податків або воно вважається відкликаним відповідно до статті 60 ПКУ.