• Посилання скопійовано

Податкова міліція з 1 січня 2017 року знаходиться поза законом!

Відповідний розділ ХVІІІ-2 «Податкова міліція» виключений з Податкового кодексу. Проте через помилку ця зміна набрала чинності раніше, ніж планувалося

 Податкова міліція з 1 січня 2017 року знаходиться поза законом!

Як пише нардеп Тетяна Острікова, планувалося, що норма про ліквідацію податкової міліції набуде чинності разом з новим законом про створення фінансової поліції, "ймовірність прийняття якого цим складом Ради близька до нуля. Тобто ніколи".

Однак, в законопроекті змінили номер пункту про податкову поліцію, а в перехідних положеннях, які стосуються набрання чинності відповідними нормами - номер змінити забули. І виходить, що пункт 134 про виключення з Податкового кодексу розділу ХVІІІ-2 «Податкова міліція» набрав чинності

Йдеться про пункт 134 з Закону №1797-VIII, який звучить так: «134. Розділ XVIII2 виключити».

А ось пункт з цього ж закону щодо набуття чинності його нормами: "ІІ. Прикінцеві та перехідні положення 1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2017 року, крім: ... пункту 133 розділу І (щодо виключення розділу ХVІІІ-2) − з дня набрання чинності законом, який визначає правові основи організації та діяльності центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов’язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об’єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України, та інших осіб, з якими цей орган взаємодіє.» 

 

Пункту 134 немає в переліку виключень, норми яких набувають чинності разом з законом про створення служби фінансових розслідувань. Це означає, що зараз немає правових підстав для діяльності податкової міліції, у неї немає законних прав та визначених законом повноважень.

 

Однак, і сам орган в установленому порядку, відповідно до закону, не ліквідований, правонаступник його не визначений, кримінальні провадження, справи та документи нікому не передані, підслідність злочинів в КПК, зокрема про ухилення від сплати податків, залишилася за податковою міліцією.

"Де-юре, правовий статус податкової міліціі наразі – «поза законом». Де-факто, вона не ліквідована, співробітники не звільнені, провадження не передані, продовжує свою діяльність", - пише. Т. Острікова.

З ситуації, на думку Т. Острікової, можна вийти двома шляхами: 

1) отримати певне роз'яснення (сумнівне з точки зору правової чистоти) про те, що це технічна помилка і пункт 134 Закону має набрати чинності разом з відповідним законом про створення фінансової поліції; 

2) або внести зміни в Податковий кодекс, пройшовши через процедуру розгляду законопроекту, передбачену Законом України «Про Регламент».

"Але є і третій варіант. Якщо з Божою поміччю сталася така "прикра" помилочка, треба використати момент для розгляду та ухвалення нового закону про створення фінансової поліції. Це до речі і на виконання Коаліційної угоди, і перед МВФ вже прострочене зобовязання. І законопроект №4228 про фінансову поліцію вже давно підготовлено і внесено в Парламент!".

***

Ввечері 11 січня на цю теми висловився і міністр фінансів Олександр Данилюк. Він підтвердив, що "через технічну помилку Верховна Рада фактично оголосила податкову міліцію поза законом вже з 1 січня 2017 року". На думку міністра, бізнес чекає створення Фінансової поліції , тому вже найближчими днями Мінфін внесе на розгляд Уряду відповідний законопроект. 

При цьому Мінфін виходить з таких принципів:

1. Зміна силового підходу на аналітичний
2. Скорочення штату з 15000 чоловік до 2500
3. Невтручання в роботу чесного бізнесу
4. Оновлення персоналу через прозорий конкурс та незалежну відбіркову комісію. Представники силового блоку не можуть становити більше 25% від загального штату
5. Зарплати, які зменшать ризик корупції та дадуть змогу залучити найкращі кадри.

Читайте також: Податкова міліція і надалі виконує свої обов’язки, - ДФСУ

Данилюк про пдаткову міліцію

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024166
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 523
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 9626
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024166
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460