• Посилання скопійовано

"Трудові" перевірки Держпраці: доопрацьовано проект постанови КМУ

Держпраці доопрацювала та відправила на повторне погодження Держрегуляторній службі проект постанови КМУ "Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"

"Трудові" перевірки Держпраці: доопрацьовано проект постанови КМУ

Нагадаємо, що вперше проект постанови КМУ щодо перевірок у сфері праці був оприлюднений ще на початку року, в січні. Про це ми писали тут>>

Проте після його обговорення з представниками бізнес-середовища та зацікавленими державними органами Державна регуляторна служба визнала цей проект таким, що не відповідає засадам регуляторної політики, і запропонували Держпраці доопрацювати його. З такою ж вимогою згодом звернулося до Держпраці й Всеукраїнське об’єднання малого та середнього бізнесу «ФОРТЕЦЯ».

І ось нарешті маємо доопрацьований варіант проекту постанови КМУ "Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

 

Проектом затверджується:

  • Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю;
  • Порядок здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю;
  • Положення про порядок видачі посадовим особам виконавчих органів міських рад міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад посвідчень інспектора праці.

Крім того, Мінсоцполітики протягом 2-х місяців має затвердити ще Методрекомендації щодо забезпечення здійснення виконавчими органами міських рад міст обласного значення, об’єднаних територіальних громад повноважень, передбачених частиною третьою статті 34 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”. 

 

Згідно з проектом Порядку, державний контроль за додержанням законодавства про працю здійснюватиметься у формі проведення інспекційних відвідувань та невиїзних інспектувань інспекторами праці:

  • Держпраці та її територіальних органів;
  • виконавчими органами міських рад міст обласного значення, об’єднаних територіальних громад (з питань своєчасної та у повному обсязі оплати праці, додержання мінімальних гарантій в оплаті праці, оформлення трудових відносин).

 

Тривалість інспекційного відвідування, невиїзного інспектування не може перевищувати 10 робочих днів, а для суб’єктів мікропідприємництва та малого підприємництва – двох робочих днів.

 

 

Інспекційні відвідування проводитимуться:

1) за зверненням працівника про порушення стосовно нього законодавства про працю;

2) за зверненням фізособи, відносно якої порушено правила оформлення трудових відносин;

3) за рішенням керівника органу контролю про проведення інспекційних відвідувань з питань виявлення неоформлених трудових відносин, прийнятого за результатами аналізу інформації, отриманої з загальнодоступних джерел;

4) за рішенням суду, повідомленням правоохоронних органів про порушення законодавства про працю;

5) за повідомленням посадових осіб органів державного нагляду (контролю), про виявлені в ході виконання ними контрольних повноважень ознак порушення законодавства про працю;

6) за інформацією:

- Держстату та його територіальних органів щодо наявності заборгованості із виплати зарплат,

ДФС та її територіальних органів щодо:

  • невідповідності кількості працівників роботодавця обсягам виробництва (виконаних робіт, наданих послуг) до середніх показників за відповідним видом економічної діяльності;
  • фактів порушення законодавства про працю, виявлених в ході здійснення контрольних повноважень;
  • фактів  здійснення госпдіяльності без державної реєстрації;
  • роботодавців, що мають заборгованість зі сплати ЄСВ.

Пенсійного Фонду України та його територіальних органів щодо:

  • роботодавців, які нараховують зарплату менше мінімальної;
  • роботодавців, у яких відсутнє повідомлення про прийняття працівника на роботу;
  • роботодавців, у яких протягом місяця кількість працівників на умовах неповного робочого часу збільшилась на 20% і більше;
  • працівників, які виконують роботу (надають послуги) за договорами ЦПХ у одного роботодавця більше року;
  • роботодавців, по яких у працівників відсутні нарахування зарплати у звітному місяці (відпустка без збереження зарплати без дотримання вимог КЗпП та Закону "Про відпустки");
  • протягом року не підвищувалась зарплата або сума підвищення становить менше суми нарахованої індексації;
  • роботодавців, у яких 30% і більше працівників працюють на умовах цивільно-правових договорів;
  • роботодавців з чисельністю 20 і більше працівників, у яких протягом місяця відбулося скорочення на 10% і більше.

7) за інформацією профспілкових органів щодо порушення прав працівників, які є членами профспілки, виявлених під час здійснення громадського контролю за додержанням законодавства про працю.

 

Докладно ознайомитися з проектами Порядків та Положення (а також пропонованими змінами до чинних постанов Кабміну, порівняльними таблицями, пояснювальною запискою тощо - усього з десяток документів на 70 аркушах) ви можете тут>>

Автор: «Дебет-Кредит»

На підставі: Державна регуляторна служба України

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»