• Посилання скопійовано

ДРС не погодила постанову КМУ щодо порядку здійснення перевірок у сфері праці

Враховуючи наявність суттєвих зауважень ДРС не погодила документ та наполягає на його приведенні у відповідність до законодавства

ДРС не погодила постанову КМУ щодо порядку здійснення перевірок у сфері праці

Нагадаємо, що після численних зауважень від бізнесу та ДРСУ Держпраці таки доопрацювала та відправила на повторне погодження Держрегуляторній службі проект постанови КМУ "Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні". Про це ми повідомляли тут>>

Як повідомляє прес-служба ДРСУ, їхні фахівці розглянули його  і, враховуючи наявність суттєвих зауважень, не погодили цей документ та наполягають на його приведенні у відповідність до законодавства.

 

Зауваження  ДРСУ до проекту Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю стосуються:

1.Визначення сфери правового регулювання проекту Порядку

Пункт 1 проекту необхідно привести у відповідність до вимог частини першої статті 259 КЗпП.

Відповідно до пункту 1 проекту «цей Порядок визначає процедуру здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю юридичними особами (включаючи їхні структурні та відокремлені підрозділи, які не є юридичними особами) та фізичними особами, які використовують найману працю».

Це не відповідає вимогам частини першої статті 259 КЗпП в частині кола суб’єктів, на яких розповсюджуватиметься зазначений порядок.

Частина перша статті 259 КЗпП визначає, що державний нагляд та контроль за додержанням законодавства про працю юридичними особами незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами – підприємцями, які використовують найману працю, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю.

У назві проекту необхідно відобразити, що він встановлює порядок проведення виключно позапланових заходів державного нагляду (контролю), адже це випливає зі змісту самого проекту.

 

2. Безпідставне поширення норм міжнародних конвенцій на відносини, які такими конвенціями не регулюються

У проекті необхідно розмежувати коло суб’єктів господарювання, на яких розповсюджуватиметься зазначений порядок контролю, з урахуванням особливостей, визначених Конвенціями №81 (на промислових підприємствах та на торговельних підприємствах) та №129 (на сільськогосподарських підприємств), та коло суб’єктів господарювання, під час перевірки яких не застосовуватимуться такі особливості, а перевірки здійснюватимуться відповідно до вимог Закону  «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

 

3. Безпідставне наділення повноваженнями на здійснення державного нагляду (контролю) органів, яким законами таких повноважень не надано

Держпраці уповноважений на здійснення державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, а виконавчі органи міських рад міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад – на здійснення контролю за додержанням законодавства про працю.

Закон «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та Закон  «Про місцеве самоврядування в Україні» не передбачає жодних повноважень виконавчих органів міських рад міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад на здійснення ними державного нагляду (контролю).

ДРС пропонує усунути вищезазначені неузгодженості та виключити з проекту Порядку здійснення державного контролю норми, які не передбачені законами та міжнародними договорами.

 

4. ДРС наголошує на необхідності врахування в проекті Порядку здійснення державного контролю частини п’ятої статті 2 Закону «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Пропонується пункт 3 проекту Порядку здійснення державного контролю доповнити абзацом наступного змісту:

«Під час здійснення заходів державного контролю за додержанням законодавства про працю органи контролю зобов’язані забезпечити дотримання вимог статті 1, статті 3, частин першої, четвертої, шостої – восьмої, абзацу другого частини десятої, частин тринадцятої та чотирнадцятої статті 4, частин першої – четвертої статті 5, частини третьої статті 6, частин першої – четвертої та шостої статті 7, статей 9, 10, 19, 20, 21, частини третьої статті 22 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.».

Крім того, фахівці ДРС вважають, що частиною першою статті 259 КЗпП не передбачено затвердження відповідного Порядку здійснення державного нагляду.

Повністю з позицією ДРС щодо проекту постанови КМУ «Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування» можна ознайомитись тут>>

***

Зверніть увагу! Попри зауваження ДРСУ 26 квітня на засіданні Уряду таки прийнято постанову КМУ „Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”

Джерело: Державна регуляторна служба України

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024166
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 523
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 9626
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024166
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460